Senat nie chce wysyłać A-10 na emeryturę

Amerykańscy senatorowie chcą opóźnić wycofywanie ze służby samolotów Fairchild A-10/OA-10 Thunderbolt II.

A-10C Thunderbolt II       Fot. U.S. Air National Guard photo/Master Sgt. David Kujawa
A-10C Thunderbolt II Fot. U.S. Air National Guard photo/Master Sgt. David Kujawamateriały prasowe

W poprawce ustawy budżetowej pojawił się zapis, aby nie wycofywać samolotów A-10 przed osiągnięciem pełnej sprawności bojowej przez maszyny F-35. Miałoby to nastąpić w okolicach 2021 roku. Co ciekawe, po raz pierwszy w historii Biały Dom nie zagroził zawetowaniem nowelizacji wydatków na obronę przygotowanej przez Senat.

Fairchild A-10/OA-10 Thunderbolt II to pierwszy amerykański samolot bliskiego wsparcia Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych. Został opracowany do niszczenia czołgów, pojazdów opancerzonych i innych celów naziemnych. Maszyny były produkowane w latach 1975-84. Powstało w sumie 715 egzemplarzy.

INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas