Actimel nie wzmacnia?

Firma Danone (w USA występująca pod nazwą Dannon) zgodziła się wypłacić 21 mln dolarów w ramach zadośćuczynienia za wprowadzanie w błąd konsumentów i zaprzestać wyświetlania reklam zawierających niepotwierdzone naukowo informacje o rzekomo zbawiennym wpływie na organizm dwóch ze swoich produktów.

Firma Danone (w USA występująca pod nazwą Dannon) zgodziła się wypłacić 21 mln dolarów w ramach zadośćuczynienia za wprowadzanie w błąd konsumentów i zaprzestać wyświetlania reklam zawierających niepotwierdzone naukowo informacje o rzekomo zbawiennym wpływie na organizm dwóch ze swoich produktów.

Firma Danone (w USA występująca pod nazwą Dannon) zgodziła się wypłacić 21 mln dolarów w ramach zadośćuczynienia za wprowadzanie w błąd konsumentów i zaprzestać wyświetlania reklam zawierających niepotwierdzone naukowo informacje o rzekomo zbawiennym wpływie na organizm dwóch ze swoich produktów.

Kara jest wynikiem ugody pozasądowej zawartej z FTC - Federalną Komisją Handlu. Dotyczy ona dwóch popularnych jogurtów jakie oferuje Danone - Actimel, który ma pomagać regulować pracę jelit (jak wiemy doskonale z reklam), oraz DanActive (czyli odpowiednik Actimela na rynek amerykański). Dodatkowo w ramach porozumienia ustalono, że producent nie miał prawa posługiwać się w reklamach informacjami nie potwierdzonymi przez Amerykańską Agencję ds. Żywności i Leków (FDA).

Reklama

Postępowanie dotyczyło aż 39 stanów USA. Zawarta ugoda jest najwyższą w historii jaką zawarł producent żywności z oskarżycielami z wielu stanów. Jak zwykle wielkie korporacje robią nas w balona.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy