Alfa Romeo Giulietta Kombi już w 2013

Jednym z największych mankamentów aktualnej gamy modelowej koncernu Fiat jest brak aut typu kombi. Do niedawna jedynym samochodem z tego typu nadwoziem była Alfa Romeo 159, jednak z powodu zakończenia produkcji koncern Fiat nie ma w swoim portfolio ani jednego przedstawiciela rodzinnych wersji zwykłych samochodów. Pierwszym pomysłem na zapełnienie tej luki jest Alfa Romeo Giulietta Sport Wagon.

Jednym z największych mankamentów aktualnej gamy modelowej koncernu Fiat jest brak aut typu kombi. Do niedawna jedynym samochodem z tego typu nadwoziem była Alfa Romeo 159, jednak z powodu zakończenia produkcji koncern Fiat nie ma w swoim portfolio ani jednego przedstawiciela rodzinnych wersji zwykłych samochodów. Pierwszym pomysłem na zapełnienie tej luki jest Alfa Romeo Giulietta Sport Wagon.

Jednym z największych mankamentów aktualnej gamy modelowej koncernu Fiat jest brak aut typu kombi. Do niedawna jedynym samochodem z tego typu nadwoziem była Alfa Romeo 159, jednak z powodu zakończenia produkcji koncern Fiat nie ma w swoim portfolio ani jednego przedstawiciela rodzinnych wersji zwykłych samochodów. Pierwszym pomysłem na zapełnienie tej luki jest Alfa Romeo Giulietta Sport Wagon.

Fiat jak do tej pory nie otrząsnął się z traumy jaką był dla niego Stilo. Jego kiepska sprzedaż mało co nie pogrążyła włoskiego koncernu, a bardzo małe zainteresowanie klientów wersją kombi sprawiło, że poza Cromą i Alfą Romeo 159 Fiat nie zaryzykował walki w tej klasie aut. A gra jest warta świeczki. Według statystyk w Europie, co czwarty samochód wybierany przez klientów to właśnie kombi. Jeszcze lepiej sprzedaż kombi wygląda na największych rynkach na starym kontynencie czyli w Niemczech czy we Włoszech. W krajach tych aż trzy czwarte wszystkich nowych aut opuszczających salony to wersje kombi.

Reklama

Argumenty takie powoli zaczynają działać na władze Fiata, które prawdopodobnie dały zielone światło dla programu rozwojowego Alfy Romeo Giulietta Sport Wagon, która miałaby pojawić się w roku 2013. Samochód ten według niepotwierdzonych informacji przeznaczony będzie głównie na rynki europejskie i mimo współpracy z Chryslerem raczej nie ma co liczyć na to, że trafiłby za Ocean. Przyczyną tego są preferencje tamtejszych klientów, którzy zamiast kombi czy hatchbacków znacznie częściej wybierają sedany i crossovery. Innym powodem może być również wynik badań mówiących, że dla potencjalnego klienta z USA kokpit Giulietty jest zbyt wąski.

W ciągu jedenastu miesięcy tego roku Alfa Romeo sprzedała 122 401 aut z czego blisko 60% stanowiła Giulietta. Wynik ten przyniósł wzrost sprzedaży w stosunku do roku ubiegłego o 21%.

Na zdjęciu poniżej znajduje się , która ma być następcą modelu 159. Czy podobnie będzie prezentować się Giullieta Sport Wagon?

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy