Alfa Romeo GT Cabrio jednak istniała

Przez długi czas od momentu pojawienia się na rynku udanego coupe Alfa Romeo GT dało się słyszeć plotki mówiące o istnieniu wersji Cabrio. Na odpowiedź musieliśmy czekać aż do 6 kwietnia tego roku.

Przez długi czas od momentu pojawienia się na rynku udanego coupe Alfa Romeo GT dało się słyszeć plotki mówiące o istnieniu wersji Cabrio. Na odpowiedź musieliśmy czekać aż do 6 kwietnia tego roku.

Przez długi czas od momentu pojawienia się na rynku udanego coupe Alfa Romeo GT dało się słyszeć plotki mówiące o istnieniu wersji Cabrio. Na odpowiedź musieliśmy czekać aż do 6 kwietnia tego roku.

Alfa Romeo GT zbudowana była na podzespołach znanych z modeli 147 i 156. Nadwozie zaprojektowane zostało przez nieistniejącą już firmę Carrozzeria Bertone, która była odgałęzieniem słynnego biura stylistycznego Bertone. Kiedy zarząd Alfa Romeo dał zielone światło na produkcję modelu GT, twórcy atrakcyjnego coupe poszli o krok dalej i stworzyli jeden jedyny prototyp kabrioletu. Carrozzeria Bertone, będące wtedy w nie najlepszej kondycji finansowej, wiązało z tym modelem ogromne nadzieje, tym bardziej, że ówczesny szef Alfy Daniele Bandiera przekonywał, że GT Cabrio będzie produkowana.

Reklama

Niestety, wszystko zmieniło gdy konkurencyjne biuro projektowe Giugiaro zbudowało zjawiskową Alfę Romeo Brera. Na punkcie jej koncepcyjnego modelu pokazanego w Genewie w 2002 r. oszalał dosłownie cały świat. Oczyma wyobraźni zarząd włoskiej firmy już liczył zyski z jej sprzedaży i cieszył się zawczasu na podreperowanie budżetu. To zdecydowało, że w miejsce GT Cabrio przedstawiciele Alfy wybrali Brerę bez dachu czyli model Spider.

Był to bardzo poważny cios dla Bertone. Miał on wymiar nie tylko ambicjonalny, ale głównie finansowy. Ostatecznie Carrozzeria Bertone ogłosiła upadłość i w 2009 została kupiona przez Fiata, który zmienił jej nazwę na Automobilistiche Grugliasco.

Jak gdyby w ramach zadośćuczynienia los pokarał Alfę Romeo za tę decyzję bardzo słabą sprzedażą Brery i jej wersji bez dachu. Ze względu na wysoką cenę w latach 2005-2010 sprzedanych zostało zaledwie 21.786 egzemplarzy z dachem i 12.488 samochodów w nadwoziu Spider. Dużo lepiej sprzedawała się Alfa GT, której produkcja zakończyła się liczbą 80.832 sztuk.

Jak popularna byłaby produkcyjna Alfa Romeo Cabrio GT? Tego niestety nie dowiemy się nigdy. Jedynym śladem jaki pozostał po tej historii jest piękny prototyp ujawniony po kilku latach od smutnego finału jego życia.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy