Astronomowie odkryli planetę z diamentu

Astronomowie odkryli właśnie planetę, która jest dwukrotnie większa od Ziemi i ośmiokrotnie od niej cięższa. Najciekawsze jest jednak to, że jest ona w znacznej części wykonana z diamentu.

Astronomowie odkryli właśnie planetę, która jest dwukrotnie większa od Ziemi i ośmiokrotnie od niej cięższa. Najciekawsze jest jednak to, że jest ona w znacznej części wykonana z diamentu.

Nie jest to pierwsze znalezisko tego typu - wcześniej

Cancri 55 e jest pierwszą planetą-diamentem krążąca wokół gwiazdy podobnej do naszego Słońca.

Po raz pierwszy dostrzeżono ją w zeszłym roku, lecz astronomowie błędnie wtedy zakładali, że jest ona podobna w budowie do Ziemi. Nowe odkrycie oznacza, że nie można w żadnym wypadku czynić takich założeń.

Po dokładniejszej analizie chemicznej okazało się, że nowa planeta składa się głównie z węgla, żelaza, węgliku krzemu i prawdopodobnie krzemianów. Jej powierzchnia jest pokryta drogocennymi kamieniami i grafitem i nie posiada praktycznie wcale wody. Diament stanowi aż 1/3 jej masy.

Cancri 55 e orbituje wokół swojej gwiazdy w zaledwie 18 godzin i przez to, że znajduje się tak blisko swego słońca - temperatury sięgają tam 2148 stopni Celsjusza.

Jeśli chcielibyście udać się na kosmiczne poszukiwanie skarbów to znajduje się ona zaledwie 40 lat świetlnych od Ziemi w gwiazdozbiorze Raka.