Ciche samoloty przyszłości od NASA

Inżynierowie z NASA intensywnie pracują nad technologiami, które umożliwią budowę samolotów pasażerskich nowej generacji, zdolnych do rozwijania naddźwiękowych prędkości, jednocześnie będąc niezwykle cichymi podczas startu, lotu i lądowania...

Inżynierowie z NASA intensywnie pracują nad technologiami, które umożliwią budowę samolotów pasażerskich nowej generacji, zdolnych do rozwijania naddźwiękowych prędkości, jednocześnie będąc niezwykle cichymi podczas startu, lotu i lądowania...

Inżynierowie z NASA intensywnie pracują nad technologiami, które umożliwią budowę samolotów pasażerskich nowej generacji, zdolnych do rozwijania naddźwiękowych prędkości, jednocześnie będąc niezwykle cichymi podczas startu, lotu i lądowania.

Jest to niezwykle istotna kwestia, gdyż takie samoloty będą obsługiwane na wielu lotniskach świata, a większość z nich zlokalizowana jest często w samych miastach, więc i w strefach bardzo zaludnionych.

Potężny hałas generowany przez takie superszybkie samoloty poważnie zdezorganizowałby życie społeczności zamieszkującej obszary przy lotniskach.

Reklama

W tym celu powstało narzędzie o nazwie Aircraft Noise Prediction Program (ANOPP), dzięki któremu naukowcy mogą zbierać dane, analizować je i przygotowywać symulacje komputerowe pozwalające na projektowanie i budowę generujących mały hałas silników odrzutowych oraz tworzenie materiałów wykorzystywanych w poszyciu statków powietrznych.

Na powyższym filmie możecie zobaczyć, a właściwie usłyszeć dźwięki generowane przez nadlatujący, przelatujący i oddalający się zwykły samolot pasażerski Boeing 777 oraz samolot przyszłości X-48, w którym zastosowano wiele nowych technologii mających na celu ograniczenie generowanego przez niego hałasu.

Film ten powstał właśnie dzięki niezwykłym możliwościom programu ANOPP 1 i ANOPP 2. Teraz praca nad budową statków powietrznych przyszłości będzie postępować znacznie szybciej, niż miało to miejsce do tej pory. Naukowcy mają też nadzieję, że symulacje pozwolą także mocno ograniczyć koszty projektowania, budowy i testów nowych maszyn.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy