Dema technologiczne pokazują możliwości ray-tracingu
4A Games nie bez przyczyny znalazło się na liście deweloperów, którzy wspierać będą technologię NVIDIA RTX. Studio potwierdziło właśnie, że technika śledzenia promieni w czasie rzeczywistym zaimplementowana zostanie w grze Metro Exodus , która tym samym będzie pierwszą, która skorzysta z ray-tracingu wykorzystywanego przez karty graficzne z GPU Volta.
4A Games nie bez przyczyny znalazło się na liście deweloperów, którzy wspierać będą technologię NVIDIA RTX. Studio potwierdziło właśnie, że technika śledzenia promieni w czasie rzeczywistym zaimplementowana zostanie w grze Metro Exodus, która tym samym będzie pierwszą, która skorzysta z ray-tracingu wykorzystywanego przez karty graficzne z GPU Volta.
Producent zaprezentował wideo technologiczne z gry na trwającej konferencji GDC 2018, gdzie zobaczyć możemy technologię NVIDIA RTX w akcji, czyli w grze Metro Exodus:
Swoimi demami technologicznymi pochwalili się już Futuremark oraz Epic Games.Ta pierwsza firma, znana z popularnych benchmarków PC (3DMark i PCMark), opublikowała renderowane w czasie rzeczywistym demo stworzone w oparciu o nowe API DirectX Raytracing (DXR) od Microsoftu. Epic Games pochwaliło się przepieknym materiałem z Gwiezdnych Wojen na silniku Unreal Engine 4, które wykorzystuje techniki Microsoft DXR i Nvidia RTX, ilustrującym eksperymentalne efekty oświetlenia i renderowania opracowane przy współpracy z Nvidią i ILMxLAB. Zdaniem specjalistów z branży takiej jakości spodziewać możemy się już na następnej generacji sprzętu i trzeba przyznać, że wygląda to naprawdę obiecująco.