Elon Musk ma pozwolenie na Hyperloop z Nowego Jorku do Waszyngtonu

W lipcu ubiegłego roku, Elon Musk podzielił się ze światem na Twitterze wspaniałą wiadomością dotyczącą swojej firmy The Boring Company i technologii Hyperloop. Wówczas otrzymał nieoficjalną zgodę rządu na zbudowanie podziemnego połączenia kolei przyszłości Hyperloop dwóch wielkich metropolii...

W lipcu ubiegłego roku, Elon Musk podzielił się ze światem na Twitterze wspaniałą wiadomością dotyczącą swojej firmy The Boring Company i technologii Hyperloop. Wówczas otrzymał nieoficjalną zgodę rządu na zbudowanie podziemnego połączenia kolei przyszłości Hyperloop dwóch wielkich metropolii, a mianowicie Nowego Jorku i Waszyngtonu ().

Musk niedawno zapowiedział, że osobiście chce się zaangażować w przyspieszenie prac na powstaniem technologii Hyperloop. Wielu powiedziało wtedy, że Musk jest marzycielem i taki projekt nigdy nie powstanie.

Najwidoczniej Elon jest innego zdania i swój projekt zrealizuje, ponieważ napisał na Twitterze, że jego druga maszyna do wiercenia podziemnych tuneli o nazwie Line-Storm (nazwa pochodząca od poematu Roberta Frosta), jest już gotowa i niebawem rozpocznie prace.

Planowane prace TBC przy Hyperloop w Baltimore. Fot. Reddit/Tesla.

Co ciekawe, jesienią w południowej części miasta Baltimore pojawił się płot z napisami TBC (The Boring Company). W miejsce planowanych prac przybyli również politycy, w tym gubernator, Larry Hogan.

Teraz dowiadujemy się, że firma przymierza się do wywiercenia testowego tunelu, bo władze wydały oficjalne pozwolenie na budowę pełnowymiarowego, dwukierunkowego systemu Hyperloop z Nowego Jorku do stolicy kraju.

W miejscu gdzie stoi płot z napisami TBC w Baltimore powstaną dwa równoległe podziemne tunele testowe o długości ok. 55 kilometrów. W pierwszej fazie koleją przyszłości będzie można podróżować ze stolicy do Baltimore.

Planowane prace TBC przy Hyperloop w Baltimore. Fot. Reddit/Tesla.

Gdy cała infrastruktura będzie już gotowa, ma skrócić czas podróży z Nowego Jorku do Waszyngtonu do zaledwie 30 minut. Teraz samochodem lub pociągiem potrzeba na pokonanie odległości ponad 400 kilometrów ok. 4 godziny.

Przypomnijmy, że firma już buduje testowy odcinek podziemnego tunelu niedaleko siedziby SpaceX w Los Angeles (), a poważnie taką inwestycją zainteresowany jest też burmistrz Chicago, który planuje tunel między lotniskiem O'Hare International Airport a centrum miasta ().

Źródło: GeekWeek.pl/ / Fot. Twitter/Tesla/Reddit

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas