Elon Musk usunął swoje firmy z Facebooka. "Siła #deletefacebook"

Od kilku dni trwa gigantyczne zamieszanie w świecie społeczności związane z Facebookiem i firmą Cambridge Analitica, która pozyskała poufne dane ponad 50 milionów użytkowników największego na świecie serwisu społecznościowego i wykorzystała je na potrzeby swoich działań politycznych...

Od kilku dni trwa gigantyczne zamieszanie w świecie społeczności związane z Facebookiem i firmą Cambridge Analitica, która pozyskała poufne dane ponad 50 milionów użytkowników największego na świecie serwisu społecznościowego i wykorzystała je na potrzeby swoich działań politycznych...

Od kilku dni trwa gigantyczne zamieszanie w świecie społeczności związane z Facebookiem i firmą Cambridge Analitica, która pozyskała poufne dane ponad 50 milionów użytkowników największego na świecie serwisu społecznościowego i wykorzystała je na potrzeby swoich działań politycznych ().

Chociaż Mark Zuckerberg zabrał głos w tej sprawie i przyznał się do poczynienia przez siebie i swoich ludzi wielu błędów, to jednak nie poczuwa się do żadnej odpowiedzialności za taki obrót sprawy. Szef Facebooka określił też plan zmian, które mają w przyszłości nie pozwolić na podobne procedery.

Reklama

Jednak nikt Markowi już nie wierzy. Wszyscy zdają sobie sprawę z faktu, z czego utrzymuje się ten serwis, i że jest jedną wielką machiną inwigilacyjną. Na reakcję użytkowników serwisu i giełdy nie trzeba było długo czekać.

Posypały się gorzkie słowa pod adresem Zuckerberga, ceny akcji serwisu zaczęły ostro spadać, a finalnie swoje konta zaczęło zamykać 100 razy więcej użytkowników, niż do tej pory. Podobne kroki uczynili też przedstawiciele światowych korporacji. Swoje konta z Facebooka usunęli między innymi szef WhatsAppa czy Elon Musk, ze swoją Teslą i SpaceX.

Co ciekawe, Musk nawet nie wiedział, że znajdują się tam konta jego firm, ale na pytanie jednego swojego fana: "Usuniesz konto SpaceX z Facebooka? Pokaż, że jesteś mężczyzną", napisał, że "zdecydowanie". Tak więc już kont Tesli i SpaceX na Facebooku nie znajdziecie.

Analitycy rynku internetowego wieszczą, że Facebook tym razem może nie przetrwać całej afery. Pożyjemy, zobaczymy.

Źródło: GeekWeek.pl/ / Fot. Twitter

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy