Energy Return Wheel - opona rowerowa bez powietrza

Przebicie dętki w rowerze może już niedługo należeć do przeszłości, gdyż inżynierowie z firmy BriTek opracowali koło nazwane Energy Return Wheel, które nie zawiera powietrza, lecz składa się z kilku warstw sprytnie ułożonej na ramie z włókna węglowego gumy. Tej opony nie da się przebić, ale to nie jedyny plus.

Przebicie dętki w rowerze może już niedługo należeć do przeszłości, gdyż inżynierowie z firmy BriTek opracowali koło nazwane Energy Return Wheel, które nie zawiera powietrza, lecz składa się z kilku warstw sprytnie ułożonej na ramie z włókna węglowego gumy. Tej opony nie da się przebić, ale to nie jedyny plus.

Przebicie dętki w rowerze może już niedługo należeć do przeszłości, gdyż inżynierowie z firmy BriTek opracowali koło nazwane Energy Return Wheel, które nie zawiera powietrza, lecz składa się z kilku warstw sprytnie ułożonej na ramie z włókna węglowego gumy. Tej opony nie da się przebić, ale to nie jedyny plus.

Opona składa się z dwóch warstw gumy - jednej w centrum, która rozciągnięta jest przez szereg prętów i drugiej na zewnątrz. Pomiędzy nimi znajdują się elastyczne poduszki, dzięki czemu opona lepiej reaguje na ściskanie niż klasyczna - z dętką wypełnioną powietrzem.

Reklama

Ale nieprzebijalność nie jest jedyną zaletą nowego koła. Zostało ono tak sprytnie zaprojektowane, że energia potencjalna powstająca przy najechaniu na nierówność zamieniana jest na pęd w przód - dzięki czemu możemy jechać szybciej bez dodatkowego wysiłku.

Na razie opona jest w fazie testów i producent zastanawia się, czy nie dodać bocznych ścianek - tak aby brud i śmieci nie dostawały się do środka.

Niemniej śmiało można stwierdzić - to przyszłość motoryzacji.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy