Facebook chce własnej przeglądarki. Kupi Operę?

Jakiś czas temu portal Pocket Lint dotarł do informacji mówiących o tym, że portal Facebook (który zalicza właśnie najgorszy pierwszy tydzień na giełdzie spośród dużych debiutów ostatnich 10 lat) planuje własną przeglądarkę internetową i chce przy tym pozyskać uznanych developerów. Według rzekomo wiarygodnych źródeł tego portalu Facebook chce po prostu kupić Opera Software - firmę, która od lat tworzy bardzo dobrą przeglądarkę internetową - Operę.

Jakiś czas temu portal Pocket Lint dotarł do informacji mówiących o tym, że portal Facebook (który zalicza właśnie najgorszy pierwszy tydzień na giełdzie spośród dużych debiutów ostatnich 10 lat) planuje własną przeglądarkę internetową i chce przy tym pozyskać uznanych developerów. Według rzekomo wiarygodnych źródeł tego portalu Facebook chce po prostu kupić Opera Software - firmę, która od lat tworzy bardzo dobrą przeglądarkę internetową - Operę.

Jakiś czas temu portal mówiących o tym, że portal Facebook (który zalicza właśnie najgorszy pierwszy tydzień na giełdzie spośród dużych debiutów ostatnich 10 lat) planuje własną przeglądarkę internetową i chce przy tym pozyskać uznanych developerów. Według rzekomo wiarygodnych źródeł tego portalu Facebook chce po prostu kupić Opera Software - firmę, która od lat tworzy bardzo dobrą przeglądarkę internetową - Operę.

Coś może być faktycznie na rzeczy, gdyż ostatnio własną przeglądarkę uruchomiło nawet Yahoo, a pamiętajmy, że mowa tu o serwisie, który wyceniany jest na ok. 100 miliardów dolarów.

Reklama

skontaktował się nawet z Opera Software i Facebookiem aby omówić te plotki, jednak żadna z firm nie chciała udzielić komentarza. Jednak dodał on, że według godnych zaufania źródeł szefostwo OS dyskutuje właśnie z potencjalnymi kupcami i wstrzymany został chwilowo nabór nowych pracowników - co ma tylko potwierdzać, że szykuje się coś dużego.

Opera wydawałaby się przy tym idealną wręcz przeglądarką dla Facebooka. Mimo, że na desktopach uzyskuje ona najsłabsze wyniki wśród notowanych przeglądarek z wynikami oscylującymi w okolicach 1.5-2% udziału w rynku, to na urządzeniach mobilnych jest ona najpopularniejsza z wynikiem 21.52%. A właśnie na rynku mobilnym Facebook ma największy problem z monetyzacją swoich usług - a to własna przeglądarka mogłaby Markowi Zuckerbergowi umożliwić.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy