Genewa 2011: VW Golf Cabrio

Jedną z pozycji wystawionych w Genewie przez Volkswagena będzie reaktywacja idei zbudowania klasycznego kabrioletu na bazie Volkswagena Golfa zarzucona wraz z zakończeniem produkcji Golfa IV. Model ten podobnie jak Golf I otrzyma składany materiałowy składany dach.

Jedną z pozycji wystawionych w Genewie przez Volkswagena będzie reaktywacja idei zbudowania klasycznego kabrioletu na bazie Volkswagena Golfa zarzucona wraz z zakończeniem produkcji Golfa IV. Model ten podobnie jak Golf I otrzyma składany materiałowy składany dach.

Volkswagen obecnie ma w swej ofercie model EOS, który oparty został na płycie podłogowej pochodzącej z Golfa V. Jednak nie jest to klasyczny kabriolet z miękkim dachem, a coupe-cabrio dysponujący składanym elektrycznie dachem sztywnym. Widocznie władze koncernu uznały, że w gamie wielu oferowanych samochodów brakuje kabrioletu, który nawiązywałby do korzeni.

Dach nowego Cabrio będzie składany przy pomocy mechanizmu elektryczno-hydraulicznego, którego pełny cykl będzie trwał 9,5 s. System pozwala także na demontaż górnej części nadwozia przy prędkości nie przekraczającej 30 km/h. Przed skutkami dachowania pasażerów czteroosobowego auta będzie chronił wysuwany w chwili zagrożenia pałąk przeciwkapotażowy.

I to praktycznie jedyne różnice jakie dostrzeżemy między kabrioletem, a hatchbackiem. Wnętrze poza przyciskami służącymi do składania dachu jest identyczne jak w zwykłym Golfie VI. To samo tyczy się dostępnych jednostek napędowych. Producent oferuje turbodoładowane silniki benzynowe, z których najmniejszy 1,2 l oferuje 105 KM, a największy 2,0 l całe 210 KM. Nie zabraknie również silników wysokoprężnych 1,6 l, 105 KM i 2,0 l, 140KM.

Oficjalna europejska premiera Golfa Cabrio będzie miała miejsce na targach w Genewie. Jednak już jutro model ten pojawi się w sprzedaży na rynku niemieckim. Podstawowa wersja kabrioletu wyceniona została na 23 625 Euro.

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas