Głos uratuje życie

W niektórych sytuacjach dyspozytorzy pogotowia ratunkowego mogą mieć utrudnione zadanie ze względu na dużą liczbę osób potrzebujących pomocy w tym samym momencie. Rozwiązaniem może być specjalny system, który automatycznie zdecyduje, który z dzwoniących powinien otrzymać pomoc jako pierwszy.

W niektórych sytuacjach dyspozytorzy pogotowia ratunkowego mogą mieć utrudnione zadanie ze względu na dużą liczbę osób potrzebujących pomocy w tym samym momencie. Rozwiązaniem może być specjalny system, który automatycznie zdecyduje, który z dzwoniących powinien otrzymać pomoc jako pierwszy.

W niektórych sytuacjach dyspozytorzy pogotowia ratunkowego mogą mieć utrudnione zadanie ze względu na dużą liczbę osób potrzebujących pomocy w tym samym momencie. Rozwiązaniem może być specjalny system, który automatycznie zdecyduje, który z dzwoniących powinien otrzymać pomoc jako pierwszy.

System ten powstał dzięki współpracy holenderskich naukowców z Politechniki w Delft i Akademii Obrony Narodowej. Na podstawie wielu telefonicznych zgłoszeń od osób potrzebujących pomocy stworzyli oni specjalny algorytm, który potrafi analizować realny poziom zagrożenia.

Reklama

Kluczem jest tutaj głos dzwoniącego, a dokładniej jego natężenie, ton, ilość wypowiadanych słów i szybkość oddychania. Na podstawie tych danych system określa osoby, do których karetka powinna zostać wysłana w pierwszej kolejności. Skuteczność systemu utrzymuje się na stałym poziomie około 96%.

Czy holenderski patent sprawi, że zawód dyspozytora w tym kraju odejdzie do przeszłości? Raczej nie, bowiem w niektórych sytuacjach odpowiedniej interpretacji jest w stanie dokonać tylko człowiek. Jednak jego użycie może ułatwić im pracę.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama