GoodYear zaprezentował oddychającą oponę przyszłości z... mchu

Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie firma GoodYear zaprezentowała innowacyjne opony do samochodów na miarę XXI wieku. Najciekawszą z nich jest Oxygene, która jest kwintesencją najnowocześniejszej technologii i materiałów w służbie bezpieczeństwu podróżującym samochodami...

Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie firma GoodYear zaprezentowała innowacyjne opony do samochodów na miarę XXI wieku. Najciekawszą z nich jest Oxygene, która jest kwintesencją najnowocześniejszej technologii i materiałów w służbie bezpieczeństwu podróżującym samochodami...

Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie firma GoodYear zaprezentowała innowacyjne opony do samochodów na miarę XXI wieku. Najciekawszą z nich jest Oxygene, która jest kwintesencją najnowocześniejszej technologii i materiałów w służbie bezpieczeństwu podróżującym samochodami.

Opona Oxygene wyposażona została w czujniki i moduły łączności ze smartfonem, globalną siecią i chmurą obliczeniową GoodYear. Dzięki czemu w podróży bezustannie rejestruje warunki atmosferyczne i te panujące na drodze, a następnie w czasie rzeczywistym przesyła je do chmury/bazy danych, gdzie specjalne algorytmy wyliczają i przesyłają informacje zwrotne, na podstawie których dostosowuje się ona do otoczenia i zapewnia maksymalne bezpieczeństwo podróżującym.

Reklama

Ale to nie wszystko. Sama opona została wykonana z najnowocześniejszych materiałów, oferujących najwyższą przyczepność na drodze i to w każdych warunkach oraz dbających o ekonomiczną i ekologiczną jazdę.

W oponie przyszłości od GoodYear zastosowano nawet mech. Dzięki niemu opona nie tylko lepiej radzi sobie z odprowadzaniem nadmiaru wody, ale również zachodzi w nich proces fotosyntezy, w którym emitowany jest do atmosfery życiodajny tlen, a pozyskana energia może zarówno doładować akumulatory np. w samochodzie elektrycznym, jak i zasilić elektronikę w spalinowym.

Specjaliści z GoodYear wyliczyli, że Oxygene wykorzystywana na dużą skalę w mieście wielkości Paryża (ok. 2,5 miliona pojazdów), miałaby wytworzyć prawie 3000 ton tlenu, pochłaniając przy tym aż 4000 ton dwutlenku węgla rocznie.

Źródło: GeekWeek.pl/GoodYear / Fot. GoodYear

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy