Google najdroższą marką świata

Analitycy z Millward Brown ogłosili właśnie wyniki swoich najnowszych badań rynku i zapewne w Cupertino nie będą z nich zadowoleni - Apple spadło z najwyższego stopnia podium najbardziej wartościowych marek świata, a miejsca musiało ustąpić bezpośredniemu rywalowi - Google.

Analitycy z Millward Brown ogłosili właśnie wyniki swoich najnowszych badań rynku i zapewne w Cupertino nie będą z nich zadowoleni - Apple spadło z najwyższego stopnia podium najbardziej wartościowych marek świata, a miejsca musiało ustąpić bezpośredniemu rywalowi - Google.

Analitycy z Millward Brown ogłosili właśnie wyniki swoich najnowszych badań rynku i zapewne w Cupertino nie będą z nich zadowoleni - Apple spadło z najwyższego stopnia podium najbardziej wartościowych marek świata, a miejsca musiało ustąpić bezpośredniemu rywalowi - Google.

Wartość marki Apple spadła względem zeszłego roku aż o 20% do 148 miliardów dolarów, jednak i tak spadek ten był niewielki w porównaniu do skoku jaki zanotowało Google. Zdaniem analityków jego marka jest bowiem warta aż 40% więcej niż rok temu - 159 miliardów dolarów.

Reklama

Stało się tak między innymi dlatego, że Apple przywiązane jest do swojego modelu biznesowego - produkuje cały czas komputery i telefony - podczas gdy Google bardzo ambitnie rozwija się na innych polach - stworzyło okulary rozszerzonej rzeczywistości Google Glass, pracuje nad nie potrzebującymi kierowcy samochodami, a także nad darmowym internetem z balonów dla całego świata.

Na trzecim miejscu utrzymało się IBM lecz po piętach zaczyna mu deptać Microsoft, który również odnotował wielki wzrost - o 29%. Jego marka warta jest teraz 90 miliardów dolarów.

Na dalszych miejscach znalazły się McDonalds, Coca Cola, Visa, AT&T, Marlboro, a pierwszą dziesiątkę zamyka gigant e-handlu Amazon.

Warto odnotować także, że gigantyczny wzrost odnotowały również chińskie firmy takie jak zajmujący się technologiami holding inwestycyjny Tencent, będący piątą największą spółką internetową świata (za Google, Amazonem, eBayem i Facebookiem, wzrost o 97% do 50 miliardów dolarów) czy wyszukiwarka Baidu (+46% do 30 miliardów dolarów).

Millward Brown swoje analizy bazuje na narzędziu nazwanym Optimor, którego dokładne zasady działania nie są znane, lecz wiadomo, że bierze ono pod uwagę wywiady ze 150 tysiącami konsumentów z całego świata.

Źródło:

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy