Hyperloop One pokazało 10 lokalizacji pod budowę kolei przyszłości
Firma Hyperloop One, która najszybciej realizuje niesamowitą wizję superszybkiej kolei przyszłości, zaprezentowała właśnie 10 najlepszych propozycji lokalizacji pod budowę technologii Hyperloop. 10 tras znajduje się na 3 kontynentach i w 5 krajach...
Firma Hyperloop One, która najszybciej realizuje niesamowitą wizję superszybkiej kolei przyszłości, zaprezentowała właśnie 10 najlepszych propozycji lokalizacji pod budowę technologii Hyperloop.
10 tras znajduje się na 3 kontynentach i w 5 krajach. Odcinki łączą ze sobą aż 53 duże miasta, 148 milionów ludzi i w sumie ciągną się przez ponad 6 tysięcy kilometrów.
Znalazły się wśród nich propozycje z Ameryki Północnej, Europy oraz Azji. Hyperloop One wybrało akurat te lokalizacje, ponieważ ich pomysłodawcy i twórcy projektów z nimi związanych, przedstawili najbardziej przemyślane koncepcje, które najszybciej mogą stać się rzeczywistością.
Firma przez ostatnie miesiące prowadziła studia wykonalności swojego projektu w Finlandii, Holandii, Rosji, Szwajcarii, Szwecji, USA i Wielkiej Brytanii. Ostatecznie wybrano 10 lokalizacji, które możecie zobaczyć na powyższej grafice. Najwięcej z nich, bo 4, znajduje się w USA, 1 w Kanadzie, 1 w Meksyku, 2 w Wielkiej Brytanii i 2 w Indiach.
Specjaliści z Hyperloop One wyliczyli, że budowa prawie 500-kilometrowego odcinka pomiędzy Helsinkami a Sztokholmem wyniosłaby 21 miliardów dolarów. Taka kwota wygląda na zaporową, ale nie odstrasza tej amerykańskiej firmy.
Przypomnijmy, że firma ma już gotowy odcinek testowy swojej technologii w Las Vegas i niedawno przeprowadziła na nich udane eksperymenty ze swoją kapsułą XP-1. W trakcie testów osiągnęła ona prędkość dochodzącą do 308 km/h ().
Niestety, propozycja z naszego kraju, w której znalazła się trasa łącząca Warszawę i Wrocław, została odrzucona. Nie znaczy to jednak, że nie powstanie. Hyper Poland chce taką inwestycję zrealizować we własnym zakresie z pomocą rodzimych firm i przy wsparciu rządu.
Źródło: / Fot. Hyperloop One