Interaktywny film o przemocy. Co zrobisz?

"Możesz to zmienić" to tytuł kampanii społecznej, której celem jest zmiana sposobu myślenia i postaw ludzi, którzy mogą stać się świadkami napaści, czyli każdego z nas. Statystyki są zatrważające, gdyż 61 procent osób nie reaguje, gdy widzi przemoc na ulicy. Organizatorzy tej akcji chcą to zmienić, by wszyscy śpieszyli z pomocą...

"Możesz to zmienić" to tytuł kampanii społecznej, której celem jest zmiana sposobu myślenia i postaw ludzi, którzy mogą stać się świadkami napaści, czyli każdego z nas. Statystyki są zatrważające, gdyż 61 procent osób nie reaguje, gdy widzi przemoc na ulicy. Organizatorzy tej akcji chcą to zmienić, by wszyscy śpieszyli z pomocą...

"Możesz to zmienić" to tytuł kampanii społecznej, której celem jest zmiana sposobu myślenia i postaw ludzi, którzy mogą stać się świadkami napaści, czyli każdego z nas. Statystyki są zatrważające, gdyż 61 procent osób nie reaguje, gdy widzi przemoc na ulicy. Organizatorzy tej akcji chcą to zmienić, by wszyscy śpieszyli z pomocą.

A warto i należy reagować w takich sytuacjach. Nie trzeba być wysportowanym, postawnym mężczyzną. Istnieją różne rodzaje pomocy. Można podejść do napastnika i zwrócić mu uwagę. Nawet wystarczy, stojąc w oddali, zadzwonić na policję, straż miejską lub poprosić kogoś innego o pomoc. Jest wiele sposobów. Każdy może coś zrobić. Każdy powinien coś zrobić.

Reklama

Inicjatorem kampanii jest Paweł, który kilka miesięcy temu był świadkiem napadu w centrum Warszawy. Nie był jedynym przechodniem. To było ścisłe centrum miasta. Jednak nikt nie zareagował. Nikt nie pomógł dziewczynie, która była molestowana w miejscu publicznym. Płakała i wołała o pomoc. Prawie wszyscy świadkowie przeszli obojętnie.

Paweł zareagował. Napastnik uciekł, a dziewczyna została uratowana, prawdopodobnie od gwałtu. Wydarzenie to poruszyło go na tyle mocno, że postanowił nagłośnić problem obojętności społecznej.

Obejrzyjcie interaktywny film i podejmijcie decyzję! Zareagujecie czy nie? , a tutaj do .

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy