Kobiety pompują ego na Facebooku?

Jeśli kiedykolwiek zastanawialiście się czemu wasze znajome wrzucają na portale społecznościowe całą masę zdjęć, z czego połowa to autoportrety w lustrze lub z wyciągniętej ręki - naukowcy mają dla was odpowiedź.

Jeśli kiedykolwiek zastanawialiście się czemu wasze znajome wrzucają na portale społecznościowe całą masę zdjęć, z czego połowa to autoportrety w lustrze lub z wyciągniętej ręki - naukowcy mają dla was odpowiedź.

Jeśli kiedykolwiek zastanawialiście się czemu wasze znajome wrzucają na portale społecznościowe całą masę zdjęć, z czego połowa to autoportrety w lustrze lub z wyciągniętej ręki - naukowcy mają dla was odpowiedź.

Badacze z Uniwersytetu Buffalo przeprowadzili badania dotyczące stereotypów na temat tego, jak przedstawiciele poszczególnych płci postrzegają siebie - i jak przekłada się to na życie w sieci, na wszelkiej maści portalach społecznościowych.

Okazało się, że powielamy wzorce ze świata realnego w świecie wirtualnym. Kobiety, których samoocena w dużym stopniu bazuje na wyglądzie zewnętrznym - w sieci zachowują się w taki sposób, aby zwrócić na siebie uwagę. Dodają one średnio 5 razy więcej zdjęć niż mężczyźni. Wychodzi więc na to, że aktywność na portalach społecznościowych zależy właśnie w dużej mierze od tego jak bardzo ktoś bazuje na swoim wizerunku przy samoocenie.

Reklama

Mężczyźni w większości przy ocenianiu samych siebie biorą pod uwagę raczej swoje dokonania i osiągnięcia - i na tej podstawie porównują się z innymi facetami.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy