Lancia Stratos - na testach

Rajdowa legenda lat 70-tych do dziś wzbudza ogromne emocje. Niesamowity kształt, fantastyczne osiągi i mnóstwo sukcesów na trasach powodują, że mimo ponad 30 lat od zakończenia produkcji grono fanów tego modelu stale rośnie.

Rajdowa legenda lat 70-tych do dziś wzbudza ogromne emocje. Niesamowity kształt, fantastyczne osiągi i mnóstwo sukcesów na trasach powodują, że mimo ponad 30 lat od zakończenia produkcji grono fanów tego modelu stale rośnie.

Rajdowa legenda lat 70-tych do dziś wzbudza ogromne emocje. Niesamowity kształt, fantastyczne osiągi i mnóstwo sukcesów na trasach powodują, że mimo ponad 30 lat od zakończenia produkcji grono fanów tego modelu stale rośnie.

Nie mogąc doczekać się wprowadzenia następcy Stratosa przez Lancię, najbardziej fanatyczni miłośnicy postanowili wziąć sprawę w swoje ręce. Kilka miesięcy temu w internecie pojawiły się zdjęcia nowego, nieznanego pojazdu testowanego w tajemnicy na jednym z włoskich torów. Charakterystyczny wygląd samochodu od razu wskazywał, że może być to nowa Lancia Stratos.

Reklama

Sensacyjna wiadomość rozbudziła duże nadzieje, na kontynuację jednej z najbardziej utytułowanych rajdówek w historii. I faktycznie pogłoski o tym, że zdjęcia prezentują Lancie Stratos potwierdziły się.

Niestety ci, którzy liczyli na kupno takiego samochodu musieli obejść się smakiem. Okazało się, że auto powstało na życzenie niemieckiego przedsiębiorcy Michaela Stoscheka. Nadwozie zaprojektowało znane włoskie studio Pininfarina.

Twórcy mieli za zadanie stworzyć współczesną wizję Stratosa, która w sposób najlepszy z możliwych miała nawiązywać do kultowego przodka. Doskonałe osiągi i prowadzenie zapewniały geny Ferrari F430 Scuderia, z którego pochodziło zawieszenie i silnik V8 o mocy 510KM.

Niedawno możliwości niezwykłego dzieła miał okazję sprawdzić szef Ferrari Luca Cordero di Montezemolo. Podobno wrażenia po pierwszej jeździe były bardzo pozytywne, nawet dla kogoś kto na co dzień ma możliwość podróżowania jednymi z najlepszych i najszybszych super samochodów na świecie.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy