Marka Saab przestała istnieć

Po kilku nieudanych próbach sprzedania marki Saab, jej właściciel, koncern General Motors, był zmuszony zamknąć linie produkcyjne, a tym samym zakończyć żywot tej szwedzkiej marki.

Po kilku nieudanych próbach sprzedania marki Saab, jej właściciel, koncern General Motors, był zmuszony zamknąć linie produkcyjne, a tym samym zakończyć żywot tej szwedzkiej marki.

Po kilku nieudanych próbach sprzedania marki Saab, jej właściciel, koncern General Motors, był zmuszony zamknąć linie produkcyjne, a tym samym zakończyć żywot tej szwedzkiej marki.

Gwoździem do trumny Saaba było fiasko rozmów z rosyjskim producentem sportowych aut Spyker, gdyż kilka tygodni temu z podpisanej już umowy wycofała się szwedzka firma Koenigsegg. Co ciekawe nawet rząd Szwecji nie był zainteresowany odkupieniem swojej rodzimej i jakby nie patrzeć renomowanej marki.

Jak szacuje GM, szwedzkiej firmie udało się zarobić tylko raz – w 2001 roku, a przez 20 lat, kiedy General Motors był właścicielem Saaba, ten producent aut zawsze był pod kreską.

Reklama

Najbardziej zadowoleni z upadku Saaba są chyba Chińczycy, którzy odkupili linię montażową modelu Saab 9-5 oraz licencje na silniki do aut Saaba.

Pracę straci 3,4 tys. pracowników fabryki Saaba w Szwecji.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy