"Melanż. Oczekiwania vs. rzeczywistość"

"Melanż. Oczekiwania vs. rzeczywistość" to najnowsza kampania społeczna Głównego Inspektoratu Sanitarnego, która ma na celu zwrócić uwagę młodzieży na negatywne skutki korzystania z popularnych używek. W ramach akcji powstało 10 spotów wideo...

"Melanż. Oczekiwania vs. rzeczywistość" to najnowsza kampania społeczna Głównego Inspektoratu Sanitarnego, która ma na celu zwrócić uwagę młodzieży na negatywne skutki korzystania z popularnych używek.

W ramach akcji powstało 10 spotów wideo, dzięki którym młodzi mogą uświadomić sobie, że w rzeczywistości nadużywanie przez nich alkoholu, nadmierne palenie czy zażywanie narkotyków jest zupełnie inaczej postrzegane przez znajomych, niż im się wydaje.

Najbardziej cierpi na tym wizerunek towarzyski. Takie zachowanie rozczarowuje, a zachowanie pod wpływam tych substancji jest często żenujące.

Z najnowszych badań firmy Kantar Public (dawniej TNS Polska) wynika, że 90 procent polskich nastolatków ma za sobą pierwsze doświadczenia z alkoholem, dwie trzecie przynajmniej raz w swoim życiu paliło papierosy, a co trzeci marihuanę i substancje podobne. Co najważniejsze, aż co drugi z nich następnego dnia żałuje swojego zachowania na imprezach.

GIS otworzył również specjalną stronę internetową , na której nastolatki mogą wypełnić test "Jakim typem melanżowicza jesteś?". W ten sposób młodzi mogą zdobyć cenną wiedzę na temat działania używek i negatywnych ich skutkach na organizm.

Na witrynie młodzież może również znaleźć dane kontaktowe do organizacji pomagających w poradzeniu sobie z uzależnieniami, a dla rodziców, opiekunów czy pedagogów przygotowano serię artykułów pozwalających nawiązać kontakt z osobami uzależnionymi i ułatwiających rozpoznanie pierwszych objawów.

Kampania potrwa do końca marca 2017 roku i jest współfinansowana przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi członkami Unii Europejskiej. Partnerem merytorycznym kampanii jest Fundacja Edukacji Społecznej.

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas