Najciekawsze gadżety MWC 2014 w pigułce
Nie od dziś wiadomo, że urządzenia mobilne to jeden z najdynamiczniej rozwijających się segmentów branży elektronicznej i w odróżnieniu od komputerów, które już od dawna borykają się z kryzysem sprzedażowym, wciąż biją one kolejne rekordy popularności.
Nie od dziś wiadomo, że urządzenia mobilne to jeden z najdynamiczniej rozwijających się segmentów branży elektronicznej i w odróżnieniu od komputerów, które już od dawna borykają się z kryzysem sprzedażowym, wciąż biją one kolejne rekordy popularności.
Ostatnie badanie przeprowadzone przez firmę Nielsen wykazały, iż coraz więcej czasu spędzamy korzystając z inteligentnych telefonów, co odbywa się kosztem pecetów. Posiadają one bowiem wiele funkcji wcześniej zarezerwowanych dla komputerów, z których możemy korzystać w dowolnym momencie -w pracy, szkole, autobusie, itp.
Nic więc dziwnego, że duża część producentów postanowiła skumulować swoje siły na smartfonach i tabletach, czasem całkowicie rezygnując nawet z PC – jak to w ostatnim czasie uczyniło Sony, sprzedając rodzinę VAIO.
Dlatego też zakończone właśnie targi Mobile World Congress 2014, które tradycyjnie już odbywały się w Barcelonie, są dla większości firm i potencjalnych klientów bardzo istotne – pozwalają przyjrzeć się nowym produktom, które wyznaczać będą trendy na nadchodzący rok.
Nie da się jednak ukryć, że tegoroczna edycja była nieco rozczarowująca, bo wszyscy oczekiwali wysypu telefonów z wyświetlaczami 2K, hi-endowych 64-bitowych procesorów i innych rewelacji, a producenci postawili raczej na sprawdzone rozwiązania – nawet w przypadku swoich flagowych sprzętów, co może dziwić o tyle, że ścieżki zostały już wcześniej przetarte, np. przez Apple (iPhone 5S z procesorem A7) czy Vivo (Xplay 3S z panelem WQHD).
Tak czy inaczej, przyjrzyjmy się najbardziej interesującym produktom zaprezentowanym na MWC 2014: .