Najczęściej w serwisach w 2011
Na podstawie danych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygotowaliśmy zestawienie producentów i modeli, wobec których ogłaszane były akcje serwisowe w pierwszym kwartale roku 2011. Zobaczcie, które samochody borykają się z największą ilością usterek.
Na podstawie danych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygotowaliśmy zestawienie producentów i modeli, wobec których ogłaszane były akcje serwisowe w pierwszym kwartale roku 2011. Zobaczcie, które samochody borykają się z największą ilością usterek.
W ciągu trzech pierwszych miesięcy bieżącego roku UOKiK ogłosił blisko 20 akcji serwisowych. Ich wyniki mogą zaskakiwać bowiem w gronie aut dotkniętych większymi lub mniejszymi usterkami znalazły się modele producentów słynących z jakości i niezawodności.
Opel- najczęściej na przymusowe wizyty w autoryzowanych stacjach obsługi swoich klientów wzywał Opel. Łącznie w ciągu trzech miesięcy niemiecki producent ogłosił cztery akcje serwisowe, którymi objętych było 9 modeli. Dwukrotnie listy z zaproszeniem na usunięcie usterek wysyłano do właścicieli Astry III i Opli Movano. Ponadto w serwisach z powodu problemów z silnikami czy wadliwym działaniem sygnału dźwiękowego zjawiali się posiadacze modeli Zafira B, Astra II, Agila, Combo, Corsa, Meriva i Tigra.
Mitsubishi- głównym bohaterem trzech akcji serwisowych były samochody Mitsubishi. Wszystkie dotyczyły modeli Lancer i Outlander, które musiały odwiedzać stacje obsługi razem lub osobno. Najczęściej pojawiały się problemy dotyczące wadliwych przewodów elektrycznych lub zapięć pasów bezpieczeństwa.
Honda- na ostatnim stopniu naszego rankingowego podium znalazła się Honda. W styczniu i w marcu zostały ogłoszone akcje naprawcze wobec dwóch modeli. Pierwszym z nich była topowa Honda Legend, w której wykryte zostało nieprawidłowe działanie pompy hamulcowej. Drugim była popularna Honda Jazz z wadliwymi światłami mijania.
Na dalszych miejscach znalazł się samochody producentów, którzy ogłosili po jednej akacji serwisowej. Kolejność przypadkowa.
Renault Trafic II- problemy z linkami hamulców ręcznych.
Jeep Wrangler- zagrożenie zerwania przewodów hamulcowych
Suzuki Grand Vitara- wadliwe napinacze pasków alternatora
Lexus IS- nieprawidłowe działanie czujników paliwa i ryzyko wycieków.
Toyota Avensis- ryzyko wycieków paliwa
Mazda 5- wadliwe przewody zasilające pompę paliwową
Dodge Journey- zagrożenie przerwania przewodów od czujników bocznych poduszek powietrznych
Chrysler Grand Voyager- wadliwe działanie systemu klimatyzacji, które w skrajnych wypadkach może spowodować odpalenie poduszek bezpieczeństwa
Land Rover Defender- problemy z działaniem hamulca ręcznego.
Na podstawie materiałów UOKiK