Najdroższy samochód z Polski

Polska, motoryzacyjna myśl techniczna nie cieszyła się raczej wielkim uznaniem poza naszymi granicami, toteż nie osiągają one astronomicznych cen i nie budzą dużego uznania wśród zagranicznych kolekcjonerów. Od tej reguły są jednak wyjątki i wszystko może zmienić się jeśli auto należało do bardzo znanej osoby.

Polska, motoryzacyjna myśl techniczna nie cieszyła się raczej wielkim uznaniem poza naszymi granicami, toteż nie osiągają one astronomicznych cen i nie budzą dużego uznania wśród zagranicznych kolekcjonerów. Od tej reguły są jednak wyjątki i wszystko może zmienić się jeśli auto należało do bardzo znanej osoby.

Polska, motoryzacyjna myśl techniczna nie cieszyła się raczej wielkim uznaniem poza naszymi granicami, toteż nie osiągają one astronomicznych cen i nie budzą dużego uznania wśród zagranicznych kolekcjonerów. Od tej reguły są jednak wyjątki i wszystko może zmienić się jeśli auto należało do bardzo znanej osoby.

Na jednym z niemieckich portali aukcyjnych pojawiła się niedawno Warszawa M-20 Niby to nic niezwykłego, bo w Polsce w prywatnych kolekcjach wciąż można znaleźć sporo jeżdżących egzemplarzy. Jej niezwykłość polega jednak na jej przeszłości, a dokładniej na tym kto był jej wcześniejszym właścicielem. Okazuje się bowiem, że od 1958 Warszawa należała do Karola Wojtyły. Późniejszy Papież wszedł w jej posiadanie dokładnie 28 października 1958 r. co potwierdzają oryginalne dokumenty.

Reklama

Auto przez jednego z najsłynniejszych Polaków w historii było wykorzystywane przez niego do roku 1977 kiedy to sprzedał dzieło fabryki FSO. Z okresu użytkowania zachowanych zostało wiele oryginalnych dokumentów takich jak potwierdzenie rejestracji z 11.04.1958 r., gwarancji z datą zakupu, rejestracji i ubezpieczenia, na których widnieje podpis Karola Wojtyły.

Cena za jaką jest oferowane wynosi blisko milion złotych, co prawdopodobnie czyni go najdroższym samochodem z Polski.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy