Największy na świecie dźwig pełnomorski powstał w Polsce

Polski przemysł stoczniowy ma się coraz lepiej, a owocem zmian na lepsze może być np. zbudowany własnie przez Gdyńską stocznię Crist S.A. na użytek filmy Bouygues Travaux Publics S.A. największego na świecie dźwigu pełnomorskiego NB105 "Zourite"...

Polski przemysł stoczniowy ma się coraz lepiej, a owocem zmian na lepsze może być np. zbudowany własnie przez Gdyńską stocznię Crist S.A. na użytek filmy Bouygues Travaux Publics S.A. największego na świecie dźwigu pełnomorskiego NB105 "Zourite"...

Polski przemysł stoczniowy ma się coraz lepiej, a owocem zmian na lepsze może być np. zbudowany własnie przez Gdyńską stocznię Crist S.A., na użytek filmy Bouygues Travaux Publics S.A., największego na świecie dźwigu pełnomorskiego o nazwie NB105 "Zourite".

Francuska firma wybrała Polskę, gdyż tylko gdyńska stocznia zaoferowała jej budowę takiego wielkiego obiektu, w tak rekordowo krótkim czasie, bo tylko szesnastu miesięcy. Całe przedsięwzięcie kosztowało 90 milionów euro.

Pełnomorska barka samopodnośna zostanie wykorzystana do budowy najdłuższego i najdroższego w historii Francji wiaduktu morskiego, który powstanie na wyspie Reunion na Oceanie Indyjskim.

Reklama

Jako że wyspa ta ma bardzo skalistą i podlegającą bezustannej erozji linię brzegową, zdecydowano że zamiast autostrady zostanie wybudowany tam wiadukt. "Przybrzeżny Wiadukt" (Viaduc du Littoral) ma mieć długość około 5,4 kilometra i będzie oparty na 50 podporach.

Aż 48 z nich ma się znajdować w morzu, i to właśnie do ich postawienia oraz posadowienia elementów autostrady na dnie będzie wykorzystywana barka NB105.

Dysponuje ona dwiema suwnicami bramowymi. Każda z nich ma 30 metrów i podnosi do 2400 ton, co sprawia, że jest to największy na świecie dźwig zainstalowany na pełnomorskiej jednostce pływającej.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy