Niechęć społeczeństwa pomocą w rzuceniu palenia

Naukowcy z Canterbury Christ Church University odkryli, że palaczom o wiele bardziej w rzuceniu palenia może pomóc negatywne nastawienie innych ludzi wobec palenia niż strach przed utratą zdrowia lub śmiercią.

Naukowcy z Canterbury Christ Church University odkryli, że palaczom o wiele bardziej w rzuceniu palenia może pomóc negatywne nastawienie innych ludzi wobec palenia niż strach przed utratą zdrowia lub śmiercią.

Naukowcy z Canterbury Christ Church University odkryli, że palaczom o wiele bardziej w rzuceniu palenia może pomóc negatywne nastawienie innych ludzi wobec palenia niż strach przed utratą zdrowia lub śmiercią.

W niektórych krajach zamiast ostrzeżeń w postaci kilku zdań na paczkach papierosów można znaleźć bardzo brutalne obrazy przedstawiające na przykład chorych na raka z powodu palenia. Badania przeprowadzone przez brytyjskich psychologów dowiodły jednak, że strach powodowany przez takie ostrzeżenia w żaden sposób nie wpływa na chęć palących do rzucenia.

Reklama

O wiele bardziej skuteczne okazywało się negatywne nastawienie niepalących - czyli coś co wcześniej było praktycznie ignorowane przez chyba wszystkie osoby zajmujące się problemem uzależnienia tytoniowego.

Aby zbadać tę zależność poproszono palaczy o przeczytanie negatywnych opinii niepalących na temat tego zgubnego nałogu. Co ciekawe - okazało się to najskuteczniejszą formą ostrzeżenia przed paleniem - najwięcej palących właśnie po zapoznaniu się z tymi opiniami wyraziło silne postanowienie rzucenia palenia.

Dlatego, zdaniem naukowców, w przyszłych rządowych kampania należy porzucić strach w każdej formie (czy to graficznej, czy słownej) a skupić się należy raczej na reakcji niepalącej części społeczeństwa. Należy przy tym oczywiście dokładniej przyjrzeć się relacjom łączącym te dwie grupy - palaczy z niepalącymi - lecz można mówić tu o małym przełomie w tej kwestii, która mimo ogromnego postępu technologicznego ostatnich lat nadal stanowi poważny problem.

Źródło:

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama