Powraca Franko!
Szczecin, rok 1989. Odziany z dżinsową katanę Franko i jego odziany w skórzaną kamizelę (zarzuconą oczywiście na gołą klatę) przyjaciel Alex ruszają na ulicę miasta aby dokonać krwawej wendetty na szefie gangu przemytników, niejakim Klocku. Przenosimy się szybko do roku 2014 i okazuje się, że Franko będzie zmuszony do powrotu ze zmywaka w Anglii aby stawić czoło nowemu przeciwnikowi.
Szczecin, rok 1989. Odziany z opięty podkoszulek Franko i jego odziany w skórzaną kamizelę (zarzuconą oczywiście na gołą klatę) przyjaciel Alex ruszają na ulicę miasta aby dokonać krwawej wendetty na szefie gangu przemytników, niejakim Klocku. Przenosimy się szybko do roku 2014 i okazuje się, że Franko będzie zmuszony do powrotu ze zmywaka w Anglii aby stawić czoło nowemu przeciwnikowi.
Franko: The Crazy Revenge to klasyczna gra typu beat'em up z 1994 roku stworzona przez polskie studio World Software, w skład którego wchodzili grafik Mariusz Pawluk, programista Tomasz Tomaszek i muzyk Sławomir Mrozek. Gra została wydana początkowo na najlepszą "przyjaciółkę" niejednego z nas - Amigę (w 1996 trafiła także na PC) - i choć odstawała ona mocno od zachodnich produkcji pod kątem grafiki, udźwiękowienia czy nawet mechaniki to wszystko to nadrabiała z nawiązką klimatem brudnego, szczecińskiego blokowiska wypełnionego punkami, skinami, dresiarzami i milicjantami.
Gra została zmiażdżona w recenzjach jednak i tak dzieciaki przegrywały sobie kopie Franko z dyskietki na dyskietkę (za co z tego miejsca przepraszamy twórców, takie były ówczesne realia) aby później z wypiekami na twarzy tłuc Klocka i wszystkich stojących na drodze do niego.
Teraz Tomasz Tomaszek oraz Mariusz Pawluk postanowili wykorzystać sentyment rzeszy dzisiejszych trzydziestoparolatków i w serwisie fundowania społecznościowego wspieram.to zbierają oni fundusze na drugą część gry.
Franko 2: Revenge is Back ma być znowu dwuwymiarowym beat'em upem - będziemy musieli iść w prawo pokonując rzesze zbliżających się przeciwników, jednak pod każdym względem (grafika, dźwięk, gameplay, a dodane zostaną także elementy społecznościowe - rankingi, achievmenty) gra ma być dostosowana do dzisiejszych realiów. Najważniejsze jest jednak to, że mimo przeniesienia akcji o 20 lat do przodu nieco surrealistyczny i groteskowy klimat pozostanie bez zmian
Nad grą pracują obecnie cztery osoby w tym właśnie Pawluk i Tomaszek, a prace są już w dość zaawansowanym stadium - większość elementów gry powinna zostać ukończona w ciągu paru miesięcy.
Naszym zdaniem nie ma się nad czym zastanawiać - projekt trzeba po prostu wesprzeć. Tym bardziej, że aby stać się posiadaczem cyfrowej edycji Franko II wystarczy wesprzeć projekt kwotą dwudziestu złotych. Oczywiście zgodnie ze standardem fundowania społecznościowego za większe dotacje możecie liczyć na dużo fajniejsze nagrody - pudełkową wersję gry, kubek, koszulkę, autografy twórców, edycję limitowaną, a nawet możliwość nazwania przeciwników i wymyślania napisów na ściany bloków w grze.
Wesprzeć Franko II możecie (a właściwie musicie ;)) . Gra ma wyjść na platformy Windows, Mac i Linux w lipcu 2014.