Sharp sprawdzi co kręci kibiców na Euro 2012 w Polsce i na Ukrainie

Sharp na przyszłoroczne mistrzostwa Europy w piłce nożnej przygotował bardzo ciekawy projekt - ciężarówki, w których kibice na czas oglądania meczu będą mogli się podłączyć do elektroencefalografu (EEG) NeuroSky, który sprawdzi jak bardzo związani ze swoim zespołem są kibice.

Sharp na przyszłoroczne mistrzostwa Europy w piłce nożnej przygotował bardzo ciekawy projekt - ciężarówki, w których kibice na czas oglądania meczu będą mogli się podłączyć do elektroencefalografu (EEG) NeuroSky, który sprawdzi jak bardzo związani ze swoim zespołem są kibice.

Ma to się odbyć poprzez zbadanie aktywności fal mózgowych związanych ze skupieniem uwagi, poziomami stresu i podniecenia, a także poprzez monitorowanie oddechu i rytmu serca.

Celem tego największego, poświęconego kibicom piłkarskim eksperymentu na świecie ma być sprawdzenie i porównanie czy przykładowo kibic Niemiec jest tak samo entuzjastyczny w dopingowaniu swojej narodowej drużyny jak kibic Hiszpanii.

Jednak ciężarówki Fan Labs nie będą jedyne - Sharp ma także zamiar badać kibiców i ich przywiązanie do drużyny w sieci, a także dzięki mobilnej aplikacji.

Poniżej możecie zobaczyć nagranie z próby Fan Labs podczas niedawnego (11 październik) meczu eliminacyjnego do Euro 2012 pomiędzy Hiszpanią i Szkocją.

Z danych z tego meczu wynika, że kibice z Półwyspu Iberyjskiego byli podekscytowani przez całe 90 minut spotkania niezależnie od wyniku. Mimo tego dało się zauważyć negatywne emocje gdy Szkocja strzelała bramkę, a także gdy wyspiarze popełniali faule na zawodnikach Hiszpanii. Może to oznaczać dwie rzeczy - albo Hiszpanie są bardzo optymistycznym narodem, albo po prostu potrafią idealnie ukrywać emocje.

Jak prezentują się na tle innych nacji? O tym przekonamy się już za nieco ponad pół roku. Teraz wiemy jedno - piłka nożna jest czymś więcej niż tylko sportem.

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas