Skanska udowadnia, że HoloLens łączy pokolenia

Firma Skanska mocno rozwija technologie przyszłości i wykorzystuje je w swoich codziennych pracach budowlanych. Właśnie odbyły się pierwsze warsztaty w Warszawie, na których pojawiły się dzieciaki z wielką wyobraźnią i ciekawi świata seniorzy. Skanska udowodniła...

Firma Skanska mocno rozwija technologie przyszłości i wykorzystuje je w swoich codziennych pracach budowlanych. Właśnie odbyły się pierwsze warsztaty w Warszawie, na których pojawiły się dzieciaki z wielką wyobraźnią i ciekawi świata seniorzy. Skanska udowodniła, że innowacyjne technologie mogą łączyć pokolenia i warto w nie inwestować.

Podczas warsztatów, w których wzięli udział przedstawiciele różnych generacji, firma zaprezentowała projektowaną w Warszawie pierwszą w Polsce i Europie innowacyjną salę doświadczeń tzw. mieszanej rzeczywistości (ang. mixed reality). Wykorzystując cyberokulary Microsoft HoloLens Skanska pokazała hologram znajdującego się w trakcie budowy Generation Park, a mianowicie największego jak dotąd kompleksu biurowego Skanska w Europie Środkowo-Wschodniej.

Okulary HoloLens to jeden z najnowszych wynalazków firmy Microsoft. Pozwalają wyświetlić dowolne multimedialne treści w postaci hologramów, czyli trójwymiarowych obrazów widocznych nie na ekranie komputera, ale na wyciągnięcie ręki. Po założeniu okularów, w zależności od aplikacji, w tym samym miejscu, w którym fizycznie przebywamy możemy zobaczyć układ słoneczny, roboty z ulubionej gry komputerowej, siedzącą na tej samej kanapie znaną aktorkę czy właśnie nowoczesny budynek biurowy. To przykład tzw. mieszanej rzeczywistości (mixed reality), która łączy doświadczenia świata realnego z wirtualnym.

"W sali doświadczeń można obejrzeć bryłę Generation Park, usłyszeć dźwięki Woli, przespacerować się po okolicy i doświadczyć przestrzeni między budynkami. Naszych gości przenosimy też na dach wieży, żeby mogli zobaczyć panoramę miasta z tarasu. Na taką skalę nikt nie umożliwiał do tej pory kontaktu z budynkiem, który jeszcze nie został oddany do użytku. Przeniesiemy się do przestrzeni wirtualnej, pozostając jednocześnie w kontakcie z tym, co się dzieje tu i teraz" – powiedziała Renata Nowakowska z firmy Skanska.

Zdaniem ekspertów, HoloLens jest przełomową technologią, która całkowicie zmieni podejście do prezentowania multimedialnych treści, ale i sposobu pracy i biznesu w ogóle. W przypadku nieruchomości biurowych klienci i partnerzy nie będą musieli na podstawie płaskich wizualizacji wyobrażać sobie jak ich przyszłe biuro może wyglądać.

"Technologia HoloLens jest dziś na wczesnym etapie rozwoju. Za 5 lat stanie się standardem i będziemy mogli w ten sposób zapraszać naszych klientów do wnętrz budynków, regulować natężenie światła, wspólnie aranżować biura, dobierać kolor elewacji czy projektować otwarte place wokół inwestycji" – dodaje Renata Nowakowska.

"HoloLens to tylko jeden z przykładów technologii, nad którymi pracujemy. Widzimy duży potencjał w rozwiązaniach, które wykorzystują rozszerzoną rzeczywistość. Wiemy, że staną się podstawą naszej pracy nie tylko w kontakcie z klientem, ale i posłużą do wymiany wiedzy czy projektowania. Cały biznes i to, jak pracujemy znajdują się aktualnie na progu technologicznej transformacji. Jesteśmy w samym centrum tych wydarzeń" – podkreśla.

Hologram Generation Park przygotowuje we współpracy ze Skanska agencja produkcyjna Studio 216, jedna z siedmiu firm wytypowanych przez Microsoft w ramach programu „Microsoft HoloLens Agency Readiness Program”. Skanska Property Poland korzysta z doświadczeń amerykańskiej spółki Skanska, która już otworzyła centrum doświadczeń za oceanem i w tej technologii zbudowała hologram budynku biurowego 2+U w Seattle.

Grupa Skanska jest aktywna w sferze innowacji, wprowadzając na polski rynek nowe rozwiązania na poziomie technologii budowlanych, projektowania zielonych budynków i oferowania przełomowych rozwiązań dla klientów. Inwestuje w nowoczesne narzędzia w obszarze generalnego wykonawstwa (np. pierwszy w Polsce system BIM 360, który został zastosowany przy budowie budynku biurowego Green2Day, mobilny samochód skanujący, skanowanie laserowe 3D czy drony). W segmencie nieruchomości biurowych firma do tej pory wykorzystywała w Polsce m.in. wirtualne spacery 3D, aplikacje do zarządzania usługami w biurowcu czy stoły multimedialne do prezentacji obiektów.

Źródło: Skanska / Fot. Skanska

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas