Sztuczna inteligencja rodem z Pac-Mana

Uniwersytet Essex w Wielkiej Brytanii przeprowadził konkurs dla programistów, który polegał na napisaniu jak najlepszej sztucznej inteligencji dla Pac-Mana (właściwie to pani Pac-Man) lub też ścigających go duszków. Jeśli chcecie zobaczyć jak powinniście grać w tę grę aby w końcu udało się wygrać zobaczcie poniższy materiał.

Uniwersytet Essex w Wielkiej Brytanii przeprowadził konkurs dla programistów, który polegał na napisaniu jak najlepszej sztucznej inteligencji dla Pac-Mana (właściwie to pani Pac-Man) lub też ścigających go duszków. Jeśli chcecie zobaczyć jak powinniście grać w tę grę aby w końcu udało się wygrać zobaczcie poniższy materiał.

Uniwersytet Essex w Wielkiej Brytanii przeprowadził konkurs dla programistów, który polegał na napisaniu jak najlepszej sztucznej inteligencji dla Pac-Mana (właściwie to pani Pac-Man) lub też ścigających go duszków. Jeśli chcecie zobaczyć jak powinniście grać w tę grę aby w końcu udało się wygrać zobaczcie poniższy materiał.

W konkursie brało udział 13 konkurentów z 9 różnych krajów. Musieli oni zaprogramować jak najlepszy algorytm sztucznej inteligencji dla pani Pac-Man lub zespołu duszków (czyli Blinky, Pinky, Inky oraz Sue), tak aby uzyskać jak najwyższy wynik grając przeciw innym graczom.

Reklama

Najwyższy wynik Pac-Manem udało się uzyskać uczestnikowi występującemu pod nickiem Atif, który zdołał zebrać 69240 punktów grając przeciw duszkom użytkownika DarkRodry. Najwyższy wynik duszkami udało się uzyskać uczestnikowi Legacy2TheReckoning, przeciwko któremu udało się RandomMsPacMan zdobyć zaledwie 410 punktów.

Jeśli chcecie poznać najlepsze strategie obejrzyjcie poniższe wideo:

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy