Trójwymiarowe modelowanie z Kinectem

Nowe hacki do Kinecta wyrastają jak grzyby po deszczu. Po systemie mającym pomagać niewidomym, przyszedł czas na trójwymiarowe modelowanie wyłącznie przy użyciu własnych rąk. Czyżby praca grafików miała w przyszłości bardziej przypominać pracę rzeźbiarzy?

Nowe hacki do Kinecta wyrastają jak grzyby po deszczu. Po , przyszedł czas na trójwymiarowe modelowanie wyłącznie przy użyciu własnych rąk. Czyżby praca grafików miała w przyszłości bardziej przypominać pracę rzeźbiarzy?

Projekt ten powstał w głowie (i rękach) Sebastiana Pircha z firmy 3rD-EYE. Postanowił on w ten sposób przetestować dokładność kontrolera Microsoftu.

Przygotował on w tym celu dwie specjalne, bazujące na chipie Arduino rękawice - dzięki którym system może rejestrować gesty każdego palca. Ruchy całości rejestrowane są przez Kinecta. Dzięki temu możliwe jest obracanie modelu, dodawanie nowych punktów, przesuwanie ich i usuwanie.

Z tego co widać w poniższym wideo nie zapowiada się raczej na to, żeby Kinect miał zastąpić w niedługim czasie tradycyjne narzędzia grafików. Jednak może dzięki temu powstać nowy gatunek sztuki - wirtualne rzeźbiarstwo ;)

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas