Z Nowego Jorku do Waszyngtonu koleją Hyperloop od Muska

W lipcu bieżącego roku, Elon Musk podzielił się ze światem na Twitterze wspaniałą wiadomością dotyczącą swojej firmy The Boring Company i technologii Hyperloop. Wówczas otrzymał nieoficjalną zgodę rządu na zbudowanie podziemnego połączenia kolei przyszłości Hyperloop...

W lipcu bieżącego roku, Elon Musk podzielił się ze światem na Twitterze wspaniałą wiadomością dotyczącą swojej firmy The Boring Company i technologii Hyperloop. Wówczas otrzymał nieoficjalną zgodę rządu na zbudowanie podziemnego połączenia kolei przyszłości Hyperloop...

W lipcu bieżącego roku, Elon Musk podzielił się ze światem na Twitterze wspaniałą wiadomością dotyczącą swojej firmy The Boring Company i technologii Hyperloop. Wówczas otrzymał nieoficjalną zgodę rządu na zbudowanie podziemnego połączenia kolei przyszłości Hyperloop dwóch wielkich metropolii, a mianowicie Nowego Jorku i Waszyngtonu ().

Musk niedawno zapowiedział, że osobiście chce się zaangażować w przyspieszenie prac na powstaniem technologii Hyperloop. Wielu powiedziało wtedy, że Musk jest marzycielem i taki projekt nigdy nie powstanie.

Reklama

Planowane prace TBC przy Hyperloop w Baltimore. Fot. Reddit/Tesla.

Najwidoczniej Elon jest innego zdania i swój projekt zrealizuje, ponieważ właśnie napisał na Twitterze, że jego druga maszyna do wiercenia podziemnych tuneli o nazwie Line-Storm (nazwa pochodząca od poematu Roberta Frosta), jest już prawie gotowa i niebawem rozpocznie prace.

Co ciekawe, w południowej części miasta Baltimore pojawił się płot z napisami TBC (The Boring Company). Kilka dni temu w miejsce planowanych prac przybyli również politycy, w tym gubernator, Larry Hogan.

Planowane prace TBC przy Hyperloop w Baltimore. Fot. Reddit/Tesla.

Chociaż wstępnie Musk chciał poprowadzić trasę kolei Hyperloop z Nowego Jorku do Waszyngtonu, z najnowszych analiz firmy Hyperloop One wynika, że początkowo będzie ona zaczynała się w Baltimore i kończyła w stolicy. Odcinek ma mieć ok. 55 kilometrów długości. Docelowo będzie to jednak NYC i Waszyngton.

Przypomnijmy, że firma już buduje testowy odcinek podziemnego tunelu niedaleko siedziby SpaceX w Los Angeles, a poważnie taką inwestycją zainteresowany jest też burmistrz Chicago, który planuje tunel między lotniskiem O'Hare International Airport a centrum miasta.

Źródło: / Fot. Twitter/Tesla/Reddit

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy