Zadowolony pracownik to lepszy pracownik

Ekonomiści z Uniwersytetu w Warwick przeprowadzili ostatnio serię eksperymentów, które dowiodły czegoś co może wydawać nam się truizmem - pracownik zadowolony jest dużo lepszy w pracy od pracownika niezadowolonego.

Ekonomiści z Uniwersytetu w Warwick przeprowadzili ostatnio serię eksperymentów, które dowiodły czegoś co może wydawać nam się truizmem - pracownik zadowolony jest dużo lepszy w pracy od pracownika niezadowolonego.

Ekonomiści z Uniwersytetu w Warwick przeprowadzili ostatnio serię eksperymentów, które dowiodły czegoś co może wydawać nam się truizmem - pracownik zadowolony jest dużo lepszy w pracy od pracownika niezadowolonego.

Co ciekawe, było to pierwsze faktyczne badanie poświęcone temu tematowi, a wzięło w nim udział ponad 700 osób. Naukowcy podzielili badanych na grupy, a jednej z nich wyświetlali śmieszne filmy, dawali darmową czekoladę, napoje i owoce, natomiast druga grupa była przepytywana o tragedie rodzinne.

I w takich laboratoryjnych warunkach okazało się, że ludzie szczęśliwi są o 12% bardziej produktywni co zrzuca się na fakt,że potrafią oni bardziej efektywnie wykorzystywać swój czas wykonując pracę szybciej bez żadnego spadku jej jakości.

Reklama

Zależność ta potwierdzona została w trzech kolejnych eksperymentach, zatem nie ma tu mowy o przypadku. Zresztą firmy takie jak chociażby Google już dawno zauważyły, że warto inwestować w dobre samopoczucie pracowników. Gigant wyszukiwania daje swoim pracownikom 20% całego czasu pracy (czyli jeden dzień w tygodniu) aby mogli pracować nad pobocznymi, interesującymi ich projektami, a w ten sposób powstał chociażby GMail czy AdSense.

Jak widać zatem marchewka może być dużo skuteczniejsza od kija.

Źródło:

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama