Zadziwiająco dobre wyniki Facebooka

Facebook opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał fiskalny 2016 roku i wygląda na to, że Mark Zuckerberg i spółka znaleźli wreszcie skuteczną metodę na monetyzację 1.8 miliarda swoich użytkowników - wyniki są bowiem zaskakująco dobre.

Facebook opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał fiskalny 2016 roku i wygląda na to, że Mark Zuckerberg i spółka znaleźli wreszcie skuteczną metodę na monetyzację 1.8 miliarda swoich użytkowników - wyniki są bowiem zaskakująco dobre.

Facebook opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał fiskalny 2016 roku i wygląda na to, że Mark Zuckerberg i spółka znaleźli wreszcie skuteczną metodę na monetyzację 1.8 miliarda swoich użytkowników - wyniki są bowiem zaskakująco dobre.

Zaskakująco dobre są zarówno przychody spółki - 7,01 miliarda dolarów (o 55% w górę względem zeszłego roku) - jak i zysk - 2,4 miliarda dolarów (aż o 166% w górę). A to wcale nie koniec zaskoczeń, bo co prawda analitycy przewidywali sporo niższe wyniki to ogłoszenie odbiło się negatywnie na cenie akcji Facebooka - potaniały one o 1.8%, co zapewne ma związek z ogłoszeniem planu zmniejszenia ilości reklam na portalu w przyszłym roku, co zapewne oznaczało będzie także mniejszy zysk w kolejnych kwartałach.

Reklama

Tak dobre wyniki wyjaśniają zasadniczo dwie liczby - użytkowników Facebooka jest już 1.8 miliarda, a aż 1.2 miliarda osób korzysta z mobilnej aplikacji Facebooka każdego dnia.

I nie widać póki co żadnego zagrożenia dla FB. Bo choć początkowo zdawało się, że młodsze pokolenia będą go porzucać na rzecz szybszych, bardziej bezpośrednich komunikatorów mobilnych, to Facebook bardzo skutecznie dał im odpór przez doskonałego Messengera, a także przez zakup Instagrama, który okazał się być strzałem w dziesiątkę.

Źródło: , Zdj.: CC0

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama