80 proc. firm w Polsce blokuje dostęp do internetu
Według badań przeprowadzonych na zlecenie firmy D-Link przez International Data Group, w celu zwiększenia efektywności pracy, 80 procent firm blokuje pracownikom dostęp do niektórych zasobów sieci, w szczególności do serwisów P2P oraz określonych stron WWW.
Jak się okazało, wśród Polskich firm sektora MŚP, nie ma obecnie ani jednej, która nie posiadałaby łącza internetowego. Jednak biorąc pod uwagę, że firmy te zatrudniają od 50 do 250 osób, przepustowości wykorzystywanych łączy są stosunkowo niskie.
Tylko co czwarte przedsiębiorstwo dysponuje łączem szybszym niż 6 Mb/s, a 11 proc. firm wciąż pracuje na łączach do 1 Mb/s.
Polskie firmy zdają sobie sprawę z ogromnych możliwości internetu jako narzędzia pracy. W większości także chcą by pracownicy nie korzystali z internetu w celach prywatnych lub rozrywkowych.
Z badań wynika, że przeróżne ograniczenia w korzystaniu z internetu stosuje 80 proc. firm. Najbardziej popularne są tu blokady komunikacji Peer-2-Peer (65 proc.) oraz konkretnych stron WWW (55 proc.) i portów do gier (50 proc.).
Rzadziej pracodawcy blokują komunikatory internetowe (35 proc.), streaming mediów (27 proc.) i prywatną korespondencję e-mail (18 proc.). Co dziesiąta firma całkowicie blokuje pracownikom dostęp do przeglądarek internetowych.