Będzie fuzja AOL Time Warner!

Komisja Europejska warunkowo zaaprobowała w środę fuzję America Online (AOL) z Time Warner Inc.

AOL zamierza kupić Time Warner Inc. za 129 miliardów dolarów.

Jeśli fuzja dojdzie do skutku, będzie to największy na świecie

mariaż internetowo-medialny.

Komisja Europejska postawiła jednak warunki. AOL i Time Warner

musiały zagwarantować, że nie będą nieuczciwymi metodami wypierać

konkurentów z rynków europejskich. AOL musi zerwać swe powiązania

strukturalne z niemieckim gigantem w świecie mediów Bertelsmann

AG, z którym ma obecnie joint ventures w Europie. Time Warner

zrezygnował z planowanego joint venture z brytyjską EMI Group.

Fuzję AOL z Time Warner Inc. muszą jeszcze zaakceptować władze

antymonopolowe USA.

AOL jest największym amerykańskim dostawcą usług internetowych.

Ma około 20 milionów klientów. Akcjonariusze AOL staną się

właścicielami 55 procent nowego przedsiębiorstwa, które będzie się

nazywać AOL Time Warner Inc. Akcjonariusze Time Warner będą mieć

pozostałe 45 proc. Szacuje się, że roczne wpływy nowego giganta

medialnego wyniosą ponad 30 miliardów USD.

Kupując Time Warner, AOL "wchodzi w biznes" filmowy, muzyczny,

telewizyjny i wydawniczy, a jednocześnie uzyskuje dostęp do

ogromnej sieci telewizji kablowej, obejmującej jedną piątą

amerykańskich gospodarstw domowych.

Zakładając, że fuzja dojdzie do skutku, firma AOL Time Warner

obejmie: Time, CNN, Warner Bros., People, HBO, Sports Illustrated,

Cartoon Network, Warner Music Group, Fortune, Entertainment

Weekly, Looney Tunes, AOL, Netscape, ICQ instant messaging,

Digital City, AOL Moviefone. Time Warner Inc. zatrudnia obecnie 70 tysięcy ludzi, a America Online - 12,1 tysiąca. Time Warner powstał w roku 1990 w wyniku połączenia Warner

Communications Inc. i Time Inc. Tygodnik "Time" założyli w roku

1923 dwaj studenci uniwersytetu Yale, Henry Luce i Briton Hadden,

a Warner Bros. powstali mniej więcej w tym samym czasie. America

Online powstała w roku 1985 i w roku 1995 zdystansowała ówczesnego

lidera rynku usług informacyjnych, CompuServe.

INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas