Bing - 10 procent udziału w rynku wyszukiwarek

Z najnowszych badań wynika, że pod względem udziału w amerykańskim rynku wyszukiwarek, microsoftowa usługa Bing zbliża się do granicy 10 procent. W październiku na popularności zyskał zarówno lider branży Google, jak i Bing - podają analitycy ComScore. Stracił za to Yahoo!.

article cover
materiały prasowe

Według wyliczeń analityków, w październiku wynik Microsoftu wzrósł w porównaniu z wcześniejszym miesiącem z 9,4 do 9,9 procent. Z kolei udział w rynku Google skoczył z 64,9 do 65,4 procent. Jedynie Yahoo! nie ma się czym pochwalić. Wynik wicelidera stopniał tym razem z 18,8 do 18 procent, a od stycznia uzbierało się już w sumie 3 punkty procentowe in minus.

Microsoft uruchomił wyszukiwarkę Bing około pół roku temu, zastępując nią niezbyt udaną usługę Microsoft Live Search. Tuż przed jej premierą koncern z Redmond notował rekordowo niskie 8 procent udziału w rynku.

Pod koniec lipca Microsoft i Yahoo! zawarły długoletnią umowę partnerską w zakresie wyszukiwania internetowego. Yahoo! skorzysta z technologii wyszukiwawczej Microsoftu, dzieląc się w zamian wpływami z reklam.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas