Boimy się e-banków
Według badań, przeprowadzonych na toruńskim Uniwersytecie Mikołaja Kopernika, bankowość internetowa w Polsce wciąż przyjmuje się z oporami. Wyniki analiz przedstawił na VII Forum Bankowości Elektronicznej Michał Polasik.
Badaniu poddano 34 banki, dysponujące łącznie 99% udziałem w rynku polskiej e-bankowości. 79% ankietowanych wymieniło niewielką dostępność Internetu oraz nawyki klientów jako główne bariery rozwoju tego sektora.
Na dalszych miejscach znalazły się: to brak zaufania i poczucia bezpieczeństwa w internecie (65 proc. wskazań), niski poziom edukacji informatycznej (47 proc.), słaba infrastruktura techniczna (44 proc.), nieodczuwanie potrzeby korzystania z bankowości elektronicznej przez klientów (35 proc.) oraz niski poziom edukacji ekonomicznej społeczeństwa (29 proc). Mimo tej pesymistycznej oceny, ankietowani bankowcy aż w 97% odpowiedzi stwierdzili, że już w 2006 roku Internet powinien się stać głównym medium pomiędzy bankami i klientami. Upowszechnianiu i podnoszeniu standardów polskiej e-bankowości ma się też przysłużyć wejście naszego kraju do Unii Europejskiej.
(Enter)