Burmistrz On Line

W kolejnej akcji zatytułowanej "Burmistrz on-line", przeprowadzonej w grudniu 2002 r. - a więc podobnie jak akcja "Poseł on-line" kilka miesięcy po kolejnych wyborach - Internet Obywatelski rozesłał pocztą elektroniczną pytanie dotyczące godzin przyjęć obywateli przez przedstawicieli władz samorządowych - burmistrzów i prezydentów wybranych miast.

Jako kryterium

doboru jednostek przyjęto członkostwo tych miast w Związku Miast Polskich.

Na 265 miast należących do Związku Miast Polskich, 6 urzędów miejskich nie

miało adresów mailowych, zaś 9 adresów okazało się błędnych (wszystkie

adresy były weryfikowane na stronach internetowych urzędów). Na odpowiedź

pozostawiliśmy pytanym 30 dni. W tym terminie otrzymaliśmy informacje od 124

urzędów, a więc od 48% zapytanych.

Najwięcej odpowiedzi dostaliśmy od burmistrzów i prezydentów miast woj.

opolskiego (odpowiedziało aż 80% zapytanych!), świętokrzyskiego

(odpowiedziało 67%) i małopolskie (60%), Sporo poniżej średniej wypadły

natomiast miasta woj. podlaskiego (36%) i kujawsko-pomorskiego (38%).

Niestety żadnej (!) odpowiedzi nie dostaliśmy z miast zachodniopomorskiego.

Pełne wyniki akcji zamieszczamy na stronie www.egov.pl/burmistrz/.

Uzyskane wyniki zmuszają do stwierdzenia, że choć istnieją techniczne

środki, to jednak długa jest jeszcze droga do wykorzystania Internetu i

poczty elektronicznej jako w pełni skutecznego kanału komunikacyjnego do

kontaktu samorządowców z obywatelami, wśród których coraz liczniejsza jest

rzesza Internautów. W dziele budowy społeczeństwa informacyjnego w Polsce

brakuje ciągle jeszcze aktywnego nastawienia tych, których wybraliśmy jako

naszych przedstawicieli.

INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas