Co trzeci telefon dotyczy bezpieczeństwa
Telefoniczne centra pomocy odbierają coraz więcej głoszeń związanych z problemami bezpieczeństwa. Użytkownicy mają problemy z kradzieżą informacji osobistych, włamywaniem się do systemów komputerowych i gigantycznymi ilościami spamu. Telefonów jest coraz więcej.
Firma Cisco podała do publicznej wiadomości wyniki badań na temat bezpieczeństwa w sieci.
W sumie 38% przedstawicieli z branży IT poinformowało, że ich centra pomocy technicznej odbierają coraz więcej zgłoszeń wiążących się z zagadnieniami bezpieczeństwa. Do zgłoszeń tego typu dochodzi, gdy użytkownicy firmowego sprzętu padają ofiarą wirusów, oszustw związanych z wyłudzaniem informacji osobistych (phishing), kradzieży tożsamości, włamań do systemów komputerowych (hacking) i innych złośliwych działań. W Indiach ponad połowa (55%) badanych informatyków poinformowała o wzroście liczby zgłoszeń powiązanych z kwestiami bezpieczeństwa, przy czym większość problemów dotyczyła wirusów (70%), ataków polegających na wyłudzaniu informacji osobistych za pośrednictwem spamu (61%) oraz programów typu spyware (55%).
Ogólnie rzecz biorąc, spam i przypadki phishingu reprezentowały łącznie najczęściej zgłaszany problem - ponad połowa (52%) wszystkich badanych informatyków stwierdziła, że zwiększenie liczby zgłoszeń do centrów pomocy wiąże się właśnie z tego typu podwójnym zagrożeniem.
- Technologia to istotny, ale nie podstawowy element zagadnień bezpieczeństwa - twierdzi John N. Stewart, dyrektor ds. bezpieczeństwa w firmie Cisco,. Radzi on wprowadzić "kulturę świadomego bezpieczeństwa". Stewart poleca wdrażanie programów edukacyjnych dostosowanych do różnych użytkowników.
- Bezpieczeństwo to przede wszystkim ludzka praktyka. Chodzi o pewien aspekt interpersonalny, na który składają się między innymi komunikacja i niesłabnące zaangażowanie w edukację, szkolenia i uznawanie dokonań - Podsumowuje Stewart.