Drugie życie Krakowa

Kościół Mariacki, Sukiennice, wieża ratuszowa i pomnik Mickiewicza - wszystkie charakterystyczne elementy Rynku Głównego w Krakowie trafiły do gry "Second Life".

article cover
materiały prasowe

Projekt nosi nazwę Second Krakow, ma powierzchnię 65 tys. m2 i stanowi wierną kopię (w skali 1:1) największego w Europie rynku. Aby obejrzeć Second Krakow bezpośrednio w grze należy zainstalować "Second Life" na komputerze, a następnie w okienku "search" wpisać "Second Krakow". Przespacerować się po wirtualnym Krakowie będzie można od 25 lipca.

Granie łączy

Pomysł na umieszczenie Krakowa w "Second Life", zrodził się z przekonania, iż gra ta jest doskonałym medium łączącym ludzi. Polaków zarejestrowanych w świecie stworzonym przez Linden Labs przybywa z każdym dniem, obecnie jest ich już ponad 20 tysięcy (na 8 mln zarejestrowanych graczy z całego świata).

Prace nad projektem Second Krakow trwały od listopada ubiegłego roku. Jak mówią twórcy, najwięcej czasu pochłonęło znalezienie odpowiednich do wykonania projektu osób, a następnie przeszkolenie ich. Właściwe prace związane z przygotowaniem materiałów, planów czy teksturowaniem powierzchni zajęły około 3 miesięcy. Twórcy projektu nawiązali współpracę z Urzędem Miasta Krakowa, który w Second Krakow umieści wirtualny punkt informacyjny.

Second Rzeczpospolita

To jednak dopiero początek - Supremum Group cały czas rozbudowuje projekt tak, aby jak najwierniej oddawał krakowski rynek. Zespół grafików pracuje nad zagospodarowaniem podziemi znajdujących się pod płytą główną rynku. - Dzięki projektowi będzie można dotrzeć także do miejsc, które w realu dostępne będą dla zwiedzających dopiero w 2012 roku - mówi pomysłodawca projektu.

Po wakacjach agencja Supremum Group udostępni grającym również pozostałe polskie miasta, a wśród nich Second Wrocław, Second Łódź, Second Gdańsk, Second Warszawę, Second Poznań oraz Second Katowice.

Na przełomie września i października będzie również można zwiedzić Second Zakopane, a co wytrwalsi będą mogli wspiąć się na wirtualny Giewont. Według założeń ma powstać 7 miast, które położone obok siebie utworzą wirtualny odpowiednik Polski. Obecnie nad projektem równolegle pracuje 7 zespołów 5 osobowych złożonych z grafików i programistów. Stworzenie jednego miasta pochłania od 4 do 6 miesięcy.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas