Facebook będzie śledził ruchy kursora myszy
Nie od dziś wiadomo, że głównym utrzymaniem Facebooka są reklamy w serwisie. To właśnie pod tym kątem programiści chcą optymalizować swój portal. Poznanie poszczególnych nawyków użytkowników i ich upodobań pozwala natomiast dopasować wyświetlaną reklamę do ich preferencji i zainteresowań. A co, gdyby tak do tego wszystkiego dodać śledzenie kursora myszy?
Według Wall Street Journal Facebook pracuje nad technologią, która będzie śledzić i analizować ruchy myszą. Ile sekund kursor zatrzymał się na danym wpisie lub też reklamie? Gdy czas ten jest dłuższy, z pewnością użytkownik zainteresował się tematem i warto by było to wykorzystać.
Tak w przyszłości może wyglądać kwestia dopasowania reklam na Facebooku. Tylko czy analizowanie naszego zachowania za pomocą śledzenia kursora to krok w dobrą stronę? Orwellowska wizja Wielkiego Brata staje się coraz bardziej realna.