Facebook lepszy od Google
Najnowsze dane firmy comScore pokazują, że amerykańscy internauci spędzają więcej czasu na Facebooku niż na wszystkich witrynach Google razem wziętych.
Z informacji firmy analitycznej wynika, że na Facebooku amerykański internauta spędził 9,9 proc. czasu przeznaczonego na surfowanie. Tymczasem na witryny Google, w tym na Gmail czy YouTube'a, przeznaczył 9,6 procenta czasu.
Facebook staje się coraz popularniejszy, a tymczasem Google nie udaje się zaproponować żadnego serwisu społecznościowego, który spełniałby ambicje giganta. Buzz i Orkut nie sprawdziły się, zatem Google, jak donoszą media, przygotowuje kolejną propozycję na rynku social networking. Ma to być skupiony na grach Google Me. Podobno są w tej sprawie prowadzone rozmowy z kupioną niedawno przez Disneya firmą Playdom Inc., należącą do Electronic Arts Playfish oraz współpracującą z Facebookiem Zynga Game Network.
Największym zmartwieniem Google jest nie tylko fakt, że Facebook zatrzymuje użytkowników na dłużej, ale również możliwość precyzyjnego targetowania reklamy przez serwis społecznościowy.
Mariusz Błoński