Facebook wprowadza zmiany w polityce wyświetlania spersonalizowanych reklam
Meta, właściciel Facebooka, wprowadza zmiany na swojej platformie społecznościowej. Od teraz użytkownicy nie zobaczą reklam spersonalizowanych na podstawie aktywności w obszarze rasy, etniczności, zdrowia, poglądów politycznych ani religijnych.
Reklamy są tak zintegrowane z Facebookiem, że czasem ciężko jest odróżnić je od zwykłego postu. Platforma od dłuższego czasu stawia na spersonalizowane reklamy, co oznacza, że konkretny użytkownik zobaczy na tablicy inne produkty niż jego znajomi. Facebook wykorzystuje specjalne algorytmy, które śledzą działania klientów na platformie i poza nią, bada wyniki i w ten sposób pozyskaną wiedzę wykorzystuje do określenia, czym dana osoba może być zainteresowana. Meta zapowiada zmiany w tym modelu.
Meta, właściciel Facebooka wprowadzi zmiany w funkcjonowaniu reklam na ich stronie. Od teraz nie będą już one pokazywane na podstawie rasy, etniczności, zdrowia, orientacji seksualnej, poglądów politycznych i wiary. Firma argumentuje swoją decyzję tym, że reklamy nie są wyświetlane na podstawie charakterystyki użytkownika ani jego osobistych wyborów, lecz jedynie aktywności w internecie. Przedsiębiorstwo wyjawia, że przykładowo reklamy nieruchomości, pracy i kredytów mogły wykluczać niektóre rasy.
"Usłyszeliśmy od ekspertów wyrazy zaniepokojenia tym, że personalizowane opcje, jak te mogłyby zostać użyte w sposób, prowadzący niewystarczająco reprezentowane grupy do negatywnego doświadczenia" - wyjaśnia Graham Mudd.