Firmy technologiczne znienawidzone przez Polaków
Serwis Rave przeprowadził badanie na Twitterze, dotyczące tego, jakich firm nienawidzą mieszkańcy poszczególnych krajów. Jedną z najczęściej wymienianych nazw jest Microsoft. Firma wygrywa w 22 krajach. W Polsce fala hejtu skierowana jest w inne przedsiębiorstwo.
Decyzje dużych firm często mają realny wpływ na życie konsumentów. Dlatego też potrafią wywołać wiele kontrowersji. Każde przedsiębiorstwo posiada wiernych fanów, którzy będą bronić jego decyzji z całych sił. Po przeciwnej stronie barykady stoją wieczni hejterzy, których dana korporacja nigdy nie zdoła w pełni zadowolić. Firma Rave, przy użyciu SentiStrenght, stworzyła bazę danych na podstawie tweetów odnoszących się do danej marki. Rave zbadało jaki procent z nich miał negatywną treść, a jaki pozytywną. Na tej podstawie portal wybierał najbardziej znienawidzone marki dla danego regionu.
Rave stworzyło statystykę, która pokazuje, jakie firmy są najbardziej znienawidzone w poszczególnych krajach. W przypadku firm typowo technologicznych królem konsumenckiej antypatii został Microsoft. Firma założona przez Billa Gatesa i Paula Allena zyskała najwięcej głosów w aż 22 krajach.
W Polsce bardziej nielubiany jest Facebook. Na platformę społecznościową Marka Zuckerberga narzekało prawie 44 proc. tweetów napisanych przez Polaków, w których oznaczona była firma.
Z kolei z puli wszystkich korporacji, w Polsce najmniejszą sympatią cieszy się Tesla miliardera Elona Muska. Przedsiębiorstwo produkujące samochody elektryczne jest również nielubiane w siedmiu innych krajach, w tym w Serbii, Portugalii i Hiszpanii.