Google najdroższą marką świata
Firma Millward Brown opublikowała swój kolejny raport "BrandZ Top 100", w którym wymienia 100 najbardziej wartościowych brandów świata. W 2008 roku wartość wszystkich brandów z Top 100 wzrosła o 21proc., z 1,6 biliona USD do 1,94 biliona USD.
Drugie miejsce należy do GE (71,379 mld, +15 proc.). Na trzecim miejscu znajdziemy Microsoft (70,887 mld, +29 proc.), a na czwartym Coca-Colę (58,208 mld, +17 proc.).
Kolejna jest pierwsza w tym zestawieniu chińska firma - China Mobile. Wartość tego brandu oszacowano na 57,225 mld, co oznacza 39-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. Na szóstym miejscu uplasował się IBM (55,335 mld, +65 proc.), a na siódmym - Apple (55,206 mld), który zanotował najwyższy spośród wszystkich 100 firm wzrost wartości marki. Pomiędzy rokiem 2007 a 2008 zyskała ona aż 123 proc.
Kolejne trzy miejsca należą do McDonald'sa (49,499 mld, +49 proc.), Nokii (43,975 mld, +39 proc.) oraz Marlboro (37,324 mld, -5 proc.).
Branża technologiczna przeżywa obecnie olbrzymi rozkwit. Należy do niej 28 firm na 100 wymienionych w BrandZ. Wartość ich marek zwiększyła się w ciągu roku łącznie o 187,5 miliarda dolarów, co stanowi ponad połowę wzrostu wszystkich firm z listy.
Wśród BrandZ Top 100 nie wymieniono żadnej polskiej firmy.
Mariusz Błoński