Google One Pass - opłaty za treści w sieci
Google uruchomiło usługę, która pozwala pobierać opłaty za treści umieszczane w sieci. To koniec darmowego internetu?
- Inicjatywa Google jest jasnym przykładem wspierania wysokiej jakości płatnych treści dziennikarskich. Nowy system płatności pozwala wydawcom na pełną kontrolę swoich treści, ceny, wyników sprzedaży i relację z konsumentami na atrakcyjnych komercyjnie warunkach. Mamy nadzieję, że One Pass szybko stanie się główną platformą dla łatwych płatności w sieci oraz w świecie urządzeń mobilnych i aplikacji i stanie się prawdziwą alternatywą dla dotychczas używanych systemów - powiedział Dr Andreas Wiele z Axel Springer AG.
- Pracowaliśmy z wydawcami od dłuższego czasu, starając się znaleźć nowe sposoby na zaangażowanie czytelników, przyciągnięcie ruchu na stronę i zarabianie na treściach online - powiedział Carlo D'Asaro Biondo z Google. - Pracując z branżą wydawniczą i eksperymentując z wieloma różnorodnymi produktami, możemy stworzyć takie rozwiązania, które pomogą rozwijać branżę medialną online - dodaje.
W ostatnich latach, Google tworzyło i eksperymentowało z wieloma różnymi produktami dla wydawców, takimi jak Fast Flip, First Click Free i Living Stories. Nowa usługa stanowi kolejny krok, dzięki któremu wydawcy otrzymują system płatności, a użytkownicy dostają elastyczny i szybki dostęp do interesujących ich treści.
Z systemem One Pass wydawcy serwisów newsowych, magazynów i innych mogą: zdecydować za które treści ma być pobierana opłata i w jakiej wysokości; sprzedawać treści na szeregu różnorodnych urządzeń, włączając w to aplikacje mobilne; sprzedawać subskrypcje i dostęp do treści oraz ułatwić czytelnikom zakup treści.
Partnerami podczas uruchomienia usługi One Pass są: Tomorrow Focus, Gruner+Jahr i Axel Springer w Niemczech, Nouvel Obs we Francji, Associated Newspapers w Wielkiej Brytanii, Prisa w Hiszpanii oraz Hearst Publications i Rust Communications w Stanach Zjednoczonych.