Google One Pass - opłaty za treści w sieci

Google uruchomiło usługę, która pozwala pobierać opłaty za treści umieszczane w sieci. To koniec darmowego internetu?

Czy pojawienie się Google One Pass to początek końca darmowego internetu?
Czy pojawienie się Google One Pass to początek końca darmowego internetu?stock.xchng

Google ogłosiło uruchomienie Google One Pass, nowej usługi, która pozwala wydawcom sprzedawać subskrypcje, artykuły i inne treści online. Użytkownik odwiedzający witrynę wydawcy będzie mógł zalogować się i płacić za treści na każdej witrynie oferującej usługę One Pass. Treści zakupione za pośrednictwem usługi One Pass można odczytywać na wielu różnych urządzeniach, takich jak laptopy, telefony komórkowe i tablety.

- Inicjatywa Google jest jasnym przykładem wspierania wysokiej jakości płatnych treści dziennikarskich. Nowy system płatności pozwala wydawcom na pełną kontrolę swoich treści, ceny, wyników sprzedaży i relację z konsumentami na atrakcyjnych komercyjnie warunkach. Mamy nadzieję, że One Pass szybko stanie się główną platformą dla łatwych płatności w sieci oraz w świecie urządzeń mobilnych i aplikacji i stanie się prawdziwą alternatywą dla dotychczas używanych systemów - powiedział Dr Andreas Wiele z Axel Springer AG.

- Pracowaliśmy z wydawcami od dłuższego czasu, starając się znaleźć nowe sposoby na zaangażowanie czytelników, przyciągnięcie ruchu na stronę i zarabianie na treściach online - powiedział Carlo D'Asaro Biondo z Google. - Pracując z branżą wydawniczą i eksperymentując z wieloma różnorodnymi produktami, możemy stworzyć takie rozwiązania, które pomogą rozwijać branżę medialną online - dodaje.

W ostatnich latach, Google tworzyło i eksperymentowało z wieloma różnymi produktami dla wydawców, takimi jak Fast Flip, First Click Free i Living Stories. Nowa usługa stanowi kolejny krok, dzięki któremu wydawcy otrzymują system płatności, a użytkownicy dostają elastyczny i szybki dostęp do interesujących ich treści.

Z systemem One Pass wydawcy serwisów newsowych, magazynów i innych mogą: zdecydować za które treści ma być pobierana opłata i w jakiej wysokości; sprzedawać treści na szeregu różnorodnych urządzeń, włączając w to aplikacje mobilne; sprzedawać subskrypcje i dostęp do treści oraz ułatwić czytelnikom zakup treści.

Partnerami podczas uruchomienia usługi One Pass są: Tomorrow Focus, Gruner+Jahr i Axel Springer w Niemczech, Nouvel Obs we Francji, Associated Newspapers w Wielkiej Brytanii, Prisa w Hiszpanii oraz Hearst Publications i Rust Communications w Stanach Zjednoczonych.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas