Hashtagi na Facebooku

Hashtagi (#) na Facebooku są już dostępne. Podobnie jak w innych serwisach, takich jak Instagram, Twitter, Tumblr czy Pinterest, umożliwiają dodawanie do wpisów kontekstu i dołączanie ich w ten sposób do szerszej dyskusji. Po kliknięciu hashtagu na Facebooku wyświetli się kanał z opiniami innych osób oraz z innych stron na dany temat.

Facebook postanowił skorzystać z pomysłu robiącego furorę na Twitterze
Facebook postanowił skorzystać z pomysłu robiącego furorę na TwitterzeAFP

Setki milionów osób dzielą się codziennie na Facebooku przemyśleniami na ważne dla nich tematy. Użytkownicy Facebooka rozmawiają ze znajomymi o różnych sprawach dziejących się na całym świecie — dyskutują o programach telewizyjnych, kibicują lokalnej drużynie lub komentują aktualności z ostatniej chwili.

W godzinach największej oglądalności programów telewizyjnych na Facebooku aktywnych jest codziennie od 88 do 100 milionów Amerykanów, co odpowiada mniej więcej widowni tradycyjnie największego wydarzenia — finałowego meczu o mistrzostwo w futbolu amerykańskim Super Bowl. Niedawno emitowany odcinek "Red Wedding" serialu "Gra o tron" był wspominany na Facebooku ponad 1,5 miliona razy, do czego przyczyniła się znaczna część jego widowni, szacowana na 5,2 miliona osób. Tegoroczne Oskary doczekały się rekordowego poziomu reakcji na Facebooku — aż 66,5 miliona polubień, komentarzy i wpisów.

Nie było jednak dotychczas prostego sposobu, by spojrzeć szerzej na to, co się dzieje i o czym się mówi.

Chcąc nadać większego znaczenia tym rozmowom o zdarzeniach i osobach ze sfery publicznej, będziemy wprowadzać serię nowych funkcji. Zaczynamy od wprowadzenia na Facebooku hashtagów.

Hashtagi na Facebooku

Podobnie jak w innych serwisach, takich jak Instagram, Twitter, Tumblr czy Pinterest, hashtagi na Facebooku umożliwiają dodawanie do wpisów kontekstu i dołączanie ich w ten sposób do szerszej dyskusji. Po kliknięciu hashtagu na Facebooku wyświetli się kanał z opiniami innych osób oraz z innych stron na dany temat.

Można teraz będzie:

●Wyszukiwać określony hashtag na pasku wyszukiwania, na przykład #NBAFinals.

●Klikać hashtagi pochodzące z innych serwisów, takich jak Instagram.

●Tworzyć wpisy bezpośrednio z kanału hashtagu i wyników wyszukiwania.

Jak zwykle będzie można kontrolować grono odbiorców wpisów — także tych z hashtagami.

Hashtagi to dopiero pierwszy krok, który pomoże zorientować się, co inni sądzą na dany temat, i uczestniczyć w publicznych konwersacjach. W ciągu nadchodzących tygodni i miesięcy będziemy wprowadzać więcej funkcji, w tym trendy hashtagów oraz jeszcze lepszy wgląd w tematy, o których rozmawia świat.

Informacja prasowa
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas