Internauci wygrali z Facebookiem - gigant zapłaci 10 mln dol.

Społecznościowy gigant - Facebook - w ramach ugody zdecydował się zapłacić 10 mln dolarów za to, że bezprawnie wykorzystywał wizerunek swoich użytkowników w reklamach.

10 mln dol. to kara, której Facebook nie powinien odczuć
10 mln dol. to kara, której Facebook nie powinien odczućAFP

Facebooka pozwało pięć osób, ale kalifornijski sąd uważa, że naruszenia mogły dotyczyć nawet co trzeciego Amerykanina. Taki pozew mógł kosztować firmę miliardy.

Reklamy z nazwiskami naszych znajomych, którzy pulubili daną stronę to niezwykle skuteczna forma marketingu. Sheryl Sandberg mówi, że jest ona nawet do trzech razy skuteczniejsza niż taka, która nie odnosi się do znajomych użytkowników. Internauci uważają, że serwis nie ma prawa upubliczniać informacji o tym, jakie marki lubią. Tym bardziej nie ma prawa wykorzystywać ich danych osobowych i zdjęć. Nawet jeśli to zgodne z regulaminem serwisu.

Michał Wilmowski

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas