Internet pokona telewizję

Za cztery lata - przynajmniej w USA - przychody reklamowe internetowych spółek będą wyższe niż stacji telewizyjnych, twierdzi "Rzeczpospolita". Sieć systematycznie podgryza bowiem pozycję telewizji.

W Polsce nie dokona się to tak szybko, ale jak szacuje międzynarodowa organizacja IAB, zajmująca się monitoringiem reklam, w najbliższych latach rynek reklamy internetowej ma u nas rosnąć o 30-40 proc. rocznie.

- Za trzy lata internet będzie drugim co do wielkości rynkiem reklamowym po telewizji, zapowiada Dominik Kaznowski, współautor badań polskiego rynku internetowego.

Póki co w 2007 r. telewizje zebrały z reklam ok. 3,5 mld zł. Ale internet z przychodami z reklam na poziomie 750 mln zł prześcignął już reklamę radiową. A liczba internautów rośnie w szybkim tempie. W minionym roku było ich ponad 14 mln. W tym może być już 16 mln. Aby przyciągnąć ich uwagę, reklamodawcy będą wydawać coraz większe pieniądze.

Reklama
INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Internet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy